Avlivad häst

Hambo

Trådstartare
När ni avlivar era hästar, skickar ni då in passet till SIF ?
Det står att man ska göra det, men jag vill spara mitt.......

Hej från Hambo

Sv: Avlivad häst

Jag har inte gjort det. Avlivade min häst för 1 år sedan.
Men ska väl göra det... när jag får tummen ur.
Vill egentligen behålla det.

Jag skickade in passet när jag avlivade min och jag skrev en lapp att jag vill få tillbaka passet. Det får man men det stämplas igenom med stjärnmärken så det inte går att använda igen.

Okey !
Tack för infon. Jag vill göra en minnestavla, med en svanstipp och lite bilder+hans rosett, som vi fick på en hopptävling !

Hej från Hambo

Jag måste också tacka för svaret!! :bow: :) Jag har också funderat väldigt mycket på den här saken. Bra att veta den dagen det tråkiga händer.

Jag måste också tacka för svaret!! :bow: :) Jag har också funderat väldigt mycket på den här saken. Bra att veta den dagen det tråkiga händer.

Håller med! Tyvärr så kommer ju den oundvikliga dagen och det är ju bra att veta redan innan vissa detaljer.

Liknande trådar

Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
533
Senast: Elo
·
Hästmänniskan Varför ska man egentligen skicka in passet då hästen avlider? Vad händer med det? Min häst finns inte mer men jag har inte orkat ta tag... 2
Svar
20
· Visningar
1 388
Senast: Liten
·
Hästvård Olyckan är ett faktum. Pållen ska stå på box med gipsbandage i minst 8.veckor. Era bästa tips för att göra det drägligt för både häst... 2
Svar
31
· Visningar
1 735
Senast: MiniLi
·
Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
457
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna