Bukefalos 28 år!

Avlivade fel häst: "Jag blir helt chockad och skriker rakt ut"

Tack så mycket båda två!

Hemskt och riktigt, riktigt vidrigt. Undrar vad slaktaren har att säga om det hela? Han låter knappast som en utbildad slaktare. Vad tänkte han? Skjuta fel häst och utan att få klartecken. Vilken mardröm!
 
Hela historien låter jättemärklig! Hur kan man skjuta en häst när det går flera hästar i hagen? Och om det var en häst som inte gick att fånga så måste de väl veta vilken häst de har jagat? Och hur kan man inte se skillnad på en 20-åring och en 4-åring?
 
Hela historien låter jättemärklig! Hur kan man skjuta en häst när det går flera hästar i hagen? Och om det var en häst som inte gick att fånga så måste de väl veta vilken häst de har jagat? Och hur kan man inte se skillnad på en 20-åring och en 4-åring?
Alltså, iofs har jag sett asfräscha 20-åringar och ganska skabbiga 4-åringar, och är man tex inte islandshästmänniska är det inte säkert att de ser hemskt olika ut.
Men oavsett, HUR kan man skjuta innan man försäkrat sig hundra tusen gånger om att det är rätt häst???

Och jag tror inte slaktaren var med vid "jakten" utan jag tolkade det som att det var en häst som var känd för att vara svårfångad och att man därför valt det här alternativet.
Som jag btw inte visste att det fanns, vår lilla ponny kan ju tacka sin lyckliga stjärna för hans mattes okunnighet då..
 
Hela historien låter jättemärklig! Hur kan man skjuta en häst när det går flera hästar i hagen? Och om det var en häst som inte gick att fånga så måste de väl veta vilken häst de har jagat? Och hur kan man inte se skillnad på en 20-åring och en 4-åring?

Den skulle väl inte jagas, utan man skulle ta in de andra/flera hästar innan man sköt den på avstånd. Att inte se skillnad på en 20-åring och en 4-åring tycker jag inte är konstigt alls dock.
 
Oavsett vad som sas, varför skjuter man när det uppenbarligen finns fler hästar i hagen = skaderisk?
Just det jag oxå är nyfiken på, nämndes det något om alla hästar skulle in, tänkte om den som skulle slaktas blev orolig om alla försvann? Hur ser hagen ut, syntes det att fler hästar var i hagen?
Bara mer och mer frågor som dyker upp i mitt huvud.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Hästen som gick omkull på isen i en hage fick avlivas senare under söndagen. ... Källa / Läs mer...
2
Svar
21
· Visningar
2 205
  • Artikel
Hästnyheter När en äldre häst skulle avlivas i Stockholmstrakten gick något fruktansvärt fel. En fullt frisk 4-åring avlivades i stället. Här...
Svar
0
· Visningar
512
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Hemmaryttaren Michal Knaps häst Bob The Builder blev liggandes inne på arenan vid ett hinder. Nu står det klart att Bob drabbades av en...
Svar
0
· Visningar
925
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En man i 30-årsåldern måste betala 4 000 kronor för brott mot djurskyddslagen efter att ha förgripit sig sexuellt på en häst i Upplands...
Svar
2
· Visningar
686
Senast: Sara75
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp