Bukefalos 28 år!

Kattlucka + kattunge

fijja

Trådstartare
Jag har två bengalhonor som gått klart i avel och har kastrerats, jag har lovat dem en kattlucka och har nu köpt en med chip.
Dock har jag en kattunge kvar hemma, 14 v och den för ju naturligtvis inte gå ut.

Det är en chiplucka men kommer han kunna klämma sig ut med de vuxna ändå? Någon som vet. Väger väl 2 kg nästan men är ju inte jättestor än.
 
Vänta tills ungen blir så pass stor att han inte kan klämma sig ut? Ska du behålla? De växer ju en hel del ganska snabbt.
Jag får göra så.
Behåller ev, han har ett lindrigt blåsljud så jag kommer inte sälja förrän han är undersökt med ul osv så jag vet vad jag säljer. Blir han inte ua så stannar han.
 
Jag får göra så.
Behåller ev, han har ett lindrigt blåsljud så jag kommer inte sälja förrän han är undersökt med ul osv så jag vet vad jag säljer. Blir han inte ua så stannar han.
Då hade jag väntat med kattluckan tills han är kastrerad och du vet om han stannar eller inte.

Jag har också mycket svårt att tro att det skulle fungera att två av tre katter får gå ut.

Fördelen är ju att det går att kastrera mycket tidigt. Kastrerar du nu kan han säkert börja gå ut om ett par veckor.
 
Då hade jag väntat med kattluckan tills han är kastrerad och du vet om han stannar eller inte.

Jag har också mycket svårt att tro att det skulle fungera att två av tre katter får gå ut.

Fördelen är ju att det går att kastrera mycket tidigt. Kastrerar du nu kan han säkert börja gå ut om ett par veckor.
Jag släpper inte ut så unga katter, han är 14 veckor.
 
Än om en del veterinärer kan kastrera hanar som inte är könsmogna och har kulorna ordentligt på plats i pungen så är det riskabelt att släppa ut en så ung kattunge. Men hur farligt det är beror på vart du bor.
 
Än om en del veterinärer kan kastrera hanar som inte är könsmogna och har kulorna ordentligt på plats i pungen så är det riskabelt att släppa ut en så ung kattunge. Men hur farligt det är beror på vart du bor.
Nä jag släpper inte ut så unga katter. Får nog släppa ut de manuellt tills han är stor 🙂
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har ju haft problem med att jag inte lyckas ta mig upp ur sängen på morgonen och sen på kvällen har jag haft svårt att somna i tid...
Svar
11
· Visningar
1 077
Senast: Wille
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 177
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 413
Senast: tuaphua
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 860
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp