Avloppsproblem, vad kan jag kräva i ersättning från hyresvärden?

Jen80

Trådstartare
Idag var det fjärde gången på mindre än en vecka som hyresvärden fått ringa ut spolbil till mig eftersom badrummet stått under vatten (TUR jag har plastmatta även i resten av lägenheten....). Det är spolat varenda gång och stoppet är inte orsakat utav mig, utan idag har dom märkt när dom gick ner med kamera att det är massor av grus i rören. Det kommer mest upp vatten tack och lov, men det luktar ju fan och det är jag som får städa :(. Idag var det värst och vi misstänker att någon har försökt häva ett stopp då det sticker som fasen i ögonen på mig och det har varit en väldigt skarp lukt.

Gammalt hus, gamla ledningar...och grannar som uppenbarligen spolar ner både det ena och det andra i toastolen. Vi stod och diskuterade och kollade ritningar idag och vi tror vi vet varifrån gruset kommer. Det är dock ingen människa jag vill befatta mig med (han undviks, inte bara av mig dock.......) så dom ska ta tag i det imorgon.

Jag fick tel.numret till vd´n idag och jag ska ringa henne imorgon, då jag uppmanats att kräva ersättning för allt detta. Detta har varit grymt påfrestande för mig och jag har knappt vågat lämna lägenheten, jag har ju inte en aning om vad som väntar mig när jag kommer hem :crazy:. Det har varit lugnt i helgen (jouren var ute tisdag-, onsdag- och fredagkväll förra veckan) och jag trodde det var löst. Men när jag skulle duscha i förmiddags var det kört igen...så det blev till att ställa in praktiken och ringa stallägaren och säga att jag inte kommer idag...igen :(.

Dom kommer hit imorgon bitti igen och ska ha tillgång till mig lägenhet så länge som det behövs. Kamera från min toastol för att titta med kamera under hela huset, spola och gud vet vad dom ska hitta på :(. Så det blir ännu en dag där jag får sitta hemma och glo. Samt bjuda på kaffe, det har uppskattats hitentills. Jag är skitförbannad över detta, men personalen kan ju inte hjälpa att det blir så här så jag får ösa ur mig ilskan hos andra istället och älta lite. Känner mig rätt ynklig i hela situationen :crazy:.

Men frågan är; hur mycket kan jag kräva i ersättning? Vi snackar liksom inte två timmars städning/sanering......

*less*
 

Liknande trådar

Hemmet Någon röker nere i vårt förråd (lägenhetshus med förråd i källarplan). Jag var nere idag för att hämta en sak i förrådet och kände att...
Svar
11
· Visningar
1 456
Senast: Modest
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 678
Hemmet Japp. Idag var Anticimex här och konstaterade det vi befarat i två veckor, vi har vägglöss. :cry::yuck::cry::cry::yuck: Som dessutom...
2
Svar
22
· Visningar
5 087
Senast: gul_zebra
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 604
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp