avmaskning med Axilur

ameo

Trådstartare
Moderator
SOm jag skrivit i en tidigare tråd så köpte min kära mor Axilur till mina kissar, i stället för Drontal som jag brukar använda... :crazy: Jag känner ju mig själv och VET att jag itne kommer ihåg att maska tre dagar i rad, därför brukar jag inte använda Axilur.
Och mycket riktigt, nog sjutton glömde jag bort den tredje dagens tabletter... :crazy: :o

NÅN som vet hur man ska göra i såna här fall? Ge det tredje pillret den 4-e dagen? Vänta några veckor och påbörja en ny kur? Annat sätt?

Jag ska ALDRIG mer köpa Axilur.... :crazy:
 
Om det är rätt eller inte vet jag inte men så här skulle jag göra. Jag skulle ge den tredje tabletten på dag fyra och sedan skulle jag upprepa avmaskningen efter 14 dagar.
 
Jag har också använt axilur på mina innekatter, och glömde det sista maskpillret precis som du.
Jag gav det på dag 4 istället och bestämde mig för att göra om prociduren efter ett tag, fast på rätt sätt då.
 
Funkar inte heller med Axilur för mig. När kissarna fått piller två dagar i rad vägrar dom komma hem, så de har blivit borta både 2 och 3 dagar. Tacka vet jag Droncit och Drontal.

Gillar "din" dallrande mage ;) :D
 
Mina kissar är för hungriga - eller TROR de är kanske är rätta ordet - för att hålla sig härifrån... Men inte sjutton uppskattar de att man ska ge dem piller TRE dagar i rad... :crazy:

Jo, visst är min bild läcker! :D
Det är precis sån jag känner mig nu, som en blekfet flodhäst... :crazy:
 

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
786
Senast: Habina
·
  • Låst
Tjatter "There once was a man who lived a life so strange, it had to be true. Only he could see what no one else can—the darkness inside... the...
56 57 58
Svar
1 159
· Visningar
33 478
Senast: Paddington
·
Övr. Katt Min kisse kastrerades och öronmärktes i början av förra året. Jag upptäckte nu i år att tatueringen i örat inte syns alls. så jag ringde...
Svar
7
· Visningar
1 292
Senast: kryddelydd
·
Tjatter "There once was a man who lived a life so strange, it had to be true. Only he could see what no one else can—the darkness inside... the...
40 41 42
Svar
824
· Visningar
34 938
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp