Avmaskning valpar 3 veckor.

Sv: Avmaskning valpar 3 veckor.

jag har avmaskat mina hundar en gång i vuxen ålder och det var med axilur. de fick kraftiga diarréer och efter det har jag inte avmaskat dem fler gånger (tre år sedan nu).
 
Sv: Avmaskning valpar 3 veckor.

Hej jag har valpar som är 4 veckor gamla min fråga er när ska man avmaska de för första gången? Tack för svaret Eva
 
Sv: Avmaskning valpar 3 veckor.

kl

banminth har jag hört ska vara det bästa, vår valp är avmaskad med det och det var inga problem!
så det rekomenderar jag, sen finns det säkert massa andra som funkar lika bra men som inte jag testat!
:bump:
 
Sv: Avmaskning valpar 3 veckor.

Jag avmaskar mina valpar 3 ggr inom 8 veckor. Jag har alltid Banmith pasta då. När valparna blir äldre har jag rekomenderat Axilur.
Jag har haft Axilur sen 94 på mina hundar och har aldrig haft några magproblem.
 

Liknande trådar

Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
291
Senast: Jeps
·
Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
967
Senast: nullo-modo
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 522
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
687

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp