Avmaskning valpar

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Trolltyg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 067
T

Trolltyg

När nyfiken på hur ni som föder upp valpar gör med avmaskning. Hur ofta och med vad? Var nyss hos vet i annat ärende och då sa hon att det varit mycket mask på valpar den senaste tiden. Skriv gärna också hur tiken avmaskas innan parning. Kanske att det finns någon som inte avmaskar alls?

Sv: Avmaskning valpar

Många pratar valpar här men ingen avmaskar?

Sv: Avmaskning valpar

Inte innan parning om jag inte har misstankar om mask.
Men avmaskar någon veckan innan beräknad valpning och valparna avmaskas i samband med att dom börjar äta färs och innan leverans.
Brukar inte vara några problem alls, men förra kullen hade jag faktiskt mask på!
Så där avmaskade jag med två veckors mellanrum för att vara på den säkra sidan att det försvann och avmaskade även tik och alla andra hundar som var i kontakt med vappisarna. Skickade även då med axilur tabletter till nya ägarna så de fick avmaska precis efter hemkomst, då risken att de åter igen skulle bli smittade av kullsyskon inte fanns kvar alls.
Avmaskar med Axilur och Baminth.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken... 4 5 6
Svar
105
· Visningar
11 638
Senast: Zoya
·
Hundavel & Ras Nu är det stort sug efter valp och jag har stött på en kull som jag verkligen gillar föräldrarna till - men där valp passerat de där...
Svar
13
· Visningar
1 286
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 211
Senast: Digbil
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 484
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka