Avmaskning

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Xenox
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 609
X

Xenox

Hur ofta ska man avmaska katten?
Jag maskade min för andra gången iår i fredags och då hade hon mask :crazy:
Jag undrar om det finns nåt typ schema som man har för hästarna? typ före sommaren och sen var x vecka? eller maskar man katter året runt? jag fick ingen hjälp när jag frågade på apoteket.
Förra året blev hon maskad en gång men då åt hon mest den mat vi gav henne(vi fick henne i böjan på juli kattunge), nu är hon duktig på att jaga möss och fåglar som hon gladeligen sätter i sig.

Sv: Avmaskning

Jag avmaskar när dom visar symptom på att ha mask. Utekatten hade ungefär 1 gång/år och innekatterna avmaskas i princip aldrig.
Man pratar om resistens om man avmaskar för ofta, så det finns ingen anledning att göra det. Vet att nån här (Sassy eller Sol) skickar inte avföringsprover, det får dom berätta mer om för det har jag aldrig gjort.

Liknande trådar

Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
605
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
340
Senast: MJLee
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 635
Senast: Hazel
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 927

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka