Avmaskning?

Sv: Avmaskning?

Jag hade avmaskat båda på en gång. Om den du inte avmaskar har mask och den du avmaskar slickar den i baken är avmaskningen du har gjort helt verkningslös.

Tack:)

Så sa de på apoteket också.
Hästar avmaskar man ju samtidigt men samtidigt känner man ju att man vill inte bidra med resensiva (stavas?) maskar. Men det är väldigt länge sedan jag avmaskade den stora och enligt en sida jag läste är det svårt att se om de har mask.

www.avmaska.se

Då får båda avmaskningsmedel då.

Senast ändrad:

Enda gången man kan vara helt säker på att de har mask är när man antingen ser maskar eller att man får en avmagring på hunden på grund av att den har så mycket mask att näringen i maten inte räcker till hunden också.

Liknande trådar

Hästvård Köpte ny ponny för ett par månader sedan och har upptäckt springmask Räcker det att avmaska den smittade ponnyn eller måste jag avmaska...
Svar
7
· Visningar
613
Senast: Johannna1
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
903
Senast: animalasia
·
Hundavel & Ras Nu är det stort sug efter valp och jag har stött på en kull som jag verkligen gillar föräldrarna till - men där valp passerat de där...
Svar
13
· Visningar
1 226
Senast: dobbis
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
532
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V