Bukefalos 28 år!

Avramling med hästen över sig

Jag ramlade av och slog i huvudet rejält för några år sedan. Var yr, hade huvudvärk och synstörningar och mådde skit men med heltidsjobb, två hästar, två barn och två hundar hade jag inte "tid" att vara sjukskriven tyckte jag. Så jag bet ihop och gick till jobbet och skötte allt hemma. Först tio dagar efter olyckan sökte jag vård då synstörningarna blivit så pass besvärande och inte verkade vilja gå över av sig själva. Blev uppläxad på vårdcentralen för att jag inte sökt vård direkt och skickad ögonaböj till akuten för skallröntgen. Som tur var hittade man ingen hjärnblödning men däremot en ögonskada orsakad av smällen. Skadan är permanent och jag får leva med det.
Jag håller på och bråkar med mitt försäkringsbolag som vägrar betala ut ersättning för synskadan då de hävdar att det inte är helt säkert att det hände i samband med olyckan eftersom det "upptäcktes" först tio dagar senare på akuten. Vad jag säger verkar inte spela någon roll, att det inte var något fel på mitt öga innan olyckan och att det är solklart att synstörningen kom direkt i samband med smällen i huvudet.
Så sök vård direkt, om inte annat för att få det dokumenterat om det blir några bestående men. Sedan måste du ju inte vara sjukskriven om du inte vill.
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 363
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 993
Senast: Solstig
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
11 12 13
Svar
256
· Visningar
21 267
Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 370

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp