Bukefalos 28 år!

Avrundar man uppåt?

carmarnic

Trådstartare
Startade Msv C:1 idag och lyckades få 61,91% :crazy: Men sen fick jag höra att man avrundar det uppåt, kan dock inte hitta det i TR. Någon som vet hur det är egentligen?
 
Sv: Avrundar man uppåt?

Det avrundas ingenting, är det procenten du får så är det!

Dom kanske menade i vanligt tal? Om du ska berätta för någon att du tävlade i helgen så är det ju inte konstigt om du säger att du fick 62% istället för 61,91% :idea:
 
Sv: Avrundar man uppåt?

Personen menade att man avrundade uppåt så att det var ett godkänt kval men då vet jag att det inte är det. Då är det bara att tävla vidare alltså :)
 
Sv: Avrundar man uppåt?

Man avrundar till 2decimaler från 3.
Alltså fick du 61,91X och avrunar till 61,91
 
Sv: Avrundar man uppåt?

Ahh på det sättet! Typsikt, är inte kvalgränsen 62%?
Vad träligt nära!
 
Sv: Avrundar man uppåt?

Ja jag blev inte så glad. Men med tanke på att jag förväntade mig typ 55% så känns det rätt bra i efterhand ändå :)
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 430
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 238
Senast: SiZo
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 488
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Barn Började nytt jobb idag efter att ha varit hemma ett tag. Sambon jobbar helg så han är ju hemma när jag jobbar. Dottern vaknade strax...
2
Svar
34
· Visningar
5 237
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp