Bukefalos 28 år!

Avrundar man uppåt?

carmarnic

Trådstartare
Startade Msv C:1 idag och lyckades få 61,91% :crazy: Men sen fick jag höra att man avrundar det uppåt, kan dock inte hitta det i TR. Någon som vet hur det är egentligen?
 
Sv: Avrundar man uppåt?

Det avrundas ingenting, är det procenten du får så är det!

Dom kanske menade i vanligt tal? Om du ska berätta för någon att du tävlade i helgen så är det ju inte konstigt om du säger att du fick 62% istället för 61,91% :idea:
 
Sv: Avrundar man uppåt?

Personen menade att man avrundade uppåt så att det var ett godkänt kval men då vet jag att det inte är det. Då är det bara att tävla vidare alltså :)
 
Sv: Avrundar man uppåt?

Man avrundar till 2decimaler från 3.
Alltså fick du 61,91X och avrunar till 61,91
 
Sv: Avrundar man uppåt?

Ahh på det sättet! Typsikt, är inte kvalgränsen 62%?
Vad träligt nära!
 
Sv: Avrundar man uppåt?

Ja jag blev inte så glad. Men med tanke på att jag förväntade mig typ 55% så känns det rätt bra i efterhand ändå :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
Svar
14
· Visningar
387
Senast: Lingon
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 891
Senast: Amha
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
38
· Visningar
4 697
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 493
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp