Avskuren trampdyna

BobberiBoo

Trådstartare
Jaha, nu då.. Hunden sitter i köket och slickar frenetiskt på tassen jag tänker inte mer på det utan går förbi. När jag är nästan förbi ser jag att han blöder. Tittar närmre och ser att han på något sätt har skurit av en bit av trampdynan på baktassen precis vid klon. Har badat med alsolllösning och bandagerat lite vackert för att han inte aka fortsätta slicka.. Är det något mer jag borde göra? Såret är "bara" ca 1*1 cm stort så inte så att halva tån är av men han har ju kommit ner till köttet under själva dynan så att säga.. Han verkar inte ha jätte ont för han satt och lät mig jobba i lugn och ro på såret och han stödjer ju på foten.
Någon som har lite Inputt?? // Lite osäker hundägare
 
Vad bra.. Har ägt hundar i hela mitt liv och denna hunden i snart fem år och detta är första gången han har något större än en tagg i tån, man blir ju lätt lite tappad bakom flötet när det går år mellan såna händelser :rofl:
 
Tänkte du på att lägga bomull mellan tårna så inte klorna skaver på nästa tå (även på baksidan av sporren)? Plastpåse håller nog inte en hel rastrunda. Prova något av gummi istället, t ex klipp av fingrarna på en gummihandske och häfta ihop den ordentligt. Snurra sen "kirurg"tejp om tassen precis ovanför trampdynorna, hårt så att det stannar kvar. Ha den bara på utomhus. Ta gärna av bandaget på kvällen när hunden lagt sig, så såret får luftas.
 
Fick bli en tripp till vetten idag, sövd, spolad och petad på för att se så det inte gick in till benet. Nu medicin och amärtstillande i 10 dagar med återbesök om en vecka.

Glömde fråga vetten, någon som vet hur länge det tar för trampdynan att växa tillbaka??
 
Ingen aning. Fråga när du ska på återbesöket. Skriv ner alla frågor så du inte glömmer bort nånting.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Nu när vi har avverkat det stora problemet, har det dykt upp ett nytt. En trasig trampdyna, den stora på höger fram. Troligen har hon...
Svar
1
· Visningar
1 882
Senast: trip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp