Avslappnad - > form?

TiringTed

Trådstartare
Hej!
Jag rider på ridskola och tävlar dressyr då och då. Rider en ponny som för det mesta är ganska het och spänd. Jag har kämpat ett tag, men nu är hon oftast avslappnad. Men, hur gör kan jag göra för att få henne att gå en ordentlig form, istället för att "bara" gå avspänt med huvudet lägre? Min tränare säger att jag bara ska lite till, men vad ska jag göra lite till? Ställa/lösgöra, halvhalter?
Tacksam för tips! :)
 
Hej!
Jag rider på ridskola och tävlar dressyr då och då. Rider en ponny som för det mesta är ganska het och spänd. Jag har kämpat ett tag, men nu är hon oftast avslappnad. Men, hur gör kan jag göra för att få henne att gå en ordentlig form, istället för att "bara" gå avspänt med huvudet lägre? Min tränare säger att jag bara ska lite till, men vad ska jag göra lite till? Ställa/lösgöra, halvhalter?
Tacksam för tips! :)

Fråga din tränare. Det är helt omöjligt att svara på för någon som inte kan se er.
 

Liknande trådar

Ridning Kan någon förklara för mig hur man gör? Alltså rent tekniskt. Jag kan all teori om det, få igång bakkärran ex genom övergångar...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 151
Senast: Bri
·
Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
1 965
Senast: mily
·
Ridning Hej, jag ska börja rida fei med min ponny nu om ca en månad. Jag inser själv att jag måste rida mer och inte bara kan åka runt och...
Svar
4
· Visningar
961
Senast: Amanda_F
·
Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 510
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp