Avslappnad - > form?

TiringTed

Trådstartare
Hej!
Jag rider på ridskola och tävlar dressyr då och då. Rider en ponny som för det mesta är ganska het och spänd. Jag har kämpat ett tag, men nu är hon oftast avslappnad. Men, hur gör kan jag göra för att få henne att gå en ordentlig form, istället för att "bara" gå avspänt med huvudet lägre? Min tränare säger att jag bara ska lite till, men vad ska jag göra lite till? Ställa/lösgöra, halvhalter?
Tacksam för tips! :)

Hej!
Jag rider på ridskola och tävlar dressyr då och då. Rider en ponny som för det mesta är ganska het och spänd. Jag har kämpat ett tag, men nu är hon oftast avslappnad. Men, hur gör kan jag göra för att få henne att gå en ordentlig form, istället för att "bara" gå avspänt med huvudet lägre? Min tränare säger att jag bara ska lite till, men vad ska jag göra lite till? Ställa/lösgöra, halvhalter?
Tacksam för tips! :)

Fråga din tränare. Det är helt omöjligt att svara på för någon som inte kan se er.

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 472
Senast: Kajsalisa
·
Ridning Hejsan! Jag och min ponny tävlar fälttävlan där dressyren inte är vår starka gren, ponny ser inte meningen med att gå i form😅. Just nu...
Svar
2
· Visningar
583
Senast: Freazer
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 013
Senast: Badger
·
Ridning Hej, jag rider på ridskola och senaste lektionen så fick jag rida en häst som är seg och ganska envis. Och fler gånger under lektionen...
Svar
3
· Visningar
864
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår