Avställd plåtis - fordonsskatt?

Otherside

Trådstartare
Äntligen ställde vi av vår Plåtis över vintern och ska då slippa (hela?) fordonsskatten. Detta gjorde vi bara häromdagen, i december alltså. Nu har jag en faktura på 1 760:- för fordonsskatt januari-april 2024, en faktura som jag fick innan vi ställde av van:en. Kan jag strunta i den fakturan nu och enbart betala de 62 kronorna som är Vägregistreringsavgift? Ekonomin är inte sån att jag vill betala 1 700:- och sen vänta på att ev få tillbaka dem.....
 
Det går snabbt att få tillbaka pengarna. Kanske det hinner justeras innan ni skulle betalat tom och du får en ny avi.
Ringa och fråga är ju ett alternativ också. Jag skulle aldrig våga ändra summan själv. Ni ska ju få tillbaka för december också så blir nog väldigt snurrigt i så fall.
 
Det går snabbt att få tillbaka pengarna. Kanske det hinner justeras innan ni skulle betalat tom och du får en ny avi.
Ringa och fråga är ju ett alternativ också. Jag skulle aldrig våga ändra summan själv. Ni ska ju få tillbaka för december också så blir nog väldigt snurrigt i så fall.
Sedan vi ställde av den fick jag snabbt en ny avi på 62;-. Den stora fakturan var på dels de 62 kronorna och resten fordonsskatt. Men jag får kontakta dem efter helgen. 😊
 
Sedan vi ställde av den fick jag snabbt en ny avi på 62;-. Den stora fakturan var på dels de 62 kronorna och resten fordonsskatt. Men jag får kontakta dem efter helgen. 😊
Den nya fakturan du fick, det är inte ersättaren för den stora? Men att de råkat komma fram olika snabbt? När jag ställde av min bil två ggr inom ett år och påställd däremellan har jag inget minne av att jag fick en faktura för vägavgifter enbart utan jag fick bara pengar tillbaka. Och en faktura på resterande när jag ställde på den igen.
Jag har också fått bra hjälp när jag ringt och frågat.
 

Liknande trådar

Fritid Vi köpte loss vår lägenheten (ombildning) den 20 december. Fram tills dess var det alltså en hyresrätt och vi betalade hyra på 5848 kr...
Svar
2
· Visningar
734
Senast: cherie
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 060
Senast: Magiana
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 752
Senast: Varmblod90
·
Hundhälsa En Malinois hane 4,5 år gammal, alltid varit frisk och sund innan dessa symptom. 1. flyttade hem till mig i april. magrade av och...
Svar
11
· Visningar
4 108
Senast: Berin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hundrädda
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp