Avdrag för hyra

cherie

Trådstartare
Vi köpte loss vår lägenheten (ombildning) den 20 december. Fram tills dess var det alltså en hyresrätt och vi betalade hyra på 5848 kr. Vi frågade hur vi skulle göra med hyran för december (med tanke på att vi enbart hyr 20 dagar av månaden) o j fick svaret att vi skulle betala hela hyran så regleras det på nästkommande faktura (avgiften för BRF i januari).

Nu har vi fått fakturan för januari, och ser att 908 kronor är avdraget för perioden 20-31 december. Men hur går detta ihop? Jag vet inte riktigt hur man räknar men tycker det låter väldigt lite, eller?

Jag ska såklart höra av mig till vår ekonomiskt ansvarige, men det är HSB och inga "nybörjare" så antar att det stämmer. Jag förstår bara inte riktigt hur.
 
Vi köpte loss vår lägenheten (ombildning) den 20 december. Fram tills dess var det alltså en hyresrätt och vi betalade hyra på 5848 kr. Vi frågade hur vi skulle göra med hyran för december (med tanke på att vi enbart hyr 20 dagar av månaden) o j fick svaret att vi skulle betala hela hyran så regleras det på nästkommande faktura (avgiften för BRF i januari).

Nu har vi fått fakturan för januari, och ser att 908 kronor är avdraget för perioden 20-31 december. Men hur går detta ihop? Jag vet inte riktigt hur man räknar men tycker det låter väldigt lite, eller?

Jag ska såklart höra av mig till vår ekonomiskt ansvarige, men det är HSB och inga "nybörjare" så antar att det stämmer. Jag förstår bara inte riktigt hur.

Fråga. Be att de meddelar hur de beräknat avdraget. Du behöver inte mer än så. Kanske blir det begripligt, eller möjligen är det fel. Fråga måste i ställas.
 

Liknande trådar

Äldre Vår fastighet ombildades från hyresrätter till bostadsrätter i september 2016. Jag och min sambo köpte inte loss vår lägenhet förrän i...
Svar
0
· Visningar
444
Senast: cherie
·
Äldre Då jag och min pojkvän har pratat på att flytta ihop så har jag börjat kolla på hur det fungerar att hyra ut i andra hand. Jag är...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 482
Senast: Inte_Ung
·
Äldre I december råkade jag betala feb-hyra, detta fick jag och min sambo veta när det kom inkasso på jan-hyra. Jag trodde sen att jag...
Svar
12
· Visningar
2 113
Senast: Philosophia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp