avstånd i studs

starcraft

Trådstartare
jag hade tänkt hoppa studs med min c-ponny och jag undrar vad det ska vara för avstånd mellan hindrena? om de är 50 cm högt? och när det är runt 1 m?


det fanns en sida förut vet jag som var bra med avstånd i kombinationer och sånt... någon som har adressen till den om den fortfarnade finns kvar?


tacksam för svar!
 
Sv: avstånd i studs

Mn tränare satte upp studs med två lite långa steg i mellan och på det hoppade både ett halvblod på 175 med stooor galopp och en B-ponny :bump:

Lycka till //Erica
 
Sv: avstånd i studs

jag brukar ha ca 3m i mellan när vi hoppar då e de en stor häst en d och en c ponny me och de funkar för alla c ponnyn har inte ett jätte steg med det funkar super.

jag tycker du skall testa dig fram mellan 2,5 - 3 m för att se vad som passar din ponny bäst och på vilken höjd + avstånd som funkar

lycka till
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: zarmino
·
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 912
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 362
Senast: Hedinn
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp