Avstånd mellan lagtävlingar

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Olinda
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 077
O

Olinda

Är lite nyfiken på hur det ser ut i era distrikt vad det gäller avstånd till lagtävlingar, är det uppdelat efter hur klubbarna ligger?

I en division där vi har lag med så ligger är vår klubb den som ligger längst söder ut i hela disktriktet, vi hamade i den södra serien där klubbarna ligger mellan ca 3-7 mil enkel resa från vår.

Men pga av många lag så infördes en serie till, denna satter i norra delen för att de lagen inte skulel ha så långt att åka, men vad gör vår grenledare då hon ändrar om i de andra serierna och sätter vår klubb plötlsigt i den norra serien och nu har vi 10 mil till den närmsta tävlingen de två andra har vi mellan 18-23 mil enkel resa till, detta medans det finns lag som är satta i den södra serien och som har närmare till den norra men av någon anledning VILL rida i den södra.
Datumen ä inte heller det samma.

Det finns inte en chans att få ihop folk som är villiga att åak så långt för att rida lag, inte när det finns fler andra tävlingar på mycket närmare håll, så det kommer tyvärr inte bli något lag för oss.

Jag trodde Ridsportförbundet var ett miljötänkande förbund men ack vad jag bedrog mig.

Vet någon om det finns en chans att få tillbaka lagagiften som är betald från början, för jag anser inte att vår klubb ska behöva betala för detta när det inte är vi som "ställt till det", grenledaren tycker vi är gnällig och tycker att det är väl inget att få åka lite längre än vad som planerat, för mig är inte ovanstående LITE längre (södra serien hade gett oss resväg på totalt 32 mil per ekipage, norra serien ger en ressträcka på totalt 102 mil per ekipage) speciellt inte när det finns klubbar på så mycket närmare håll för den serien, att vi dessutom har en tävling på hemma klubben dock inom en annan gren på ett av det nya datumen och behöver vara där som funktionärer (och en del av oss hade tänkt att tävla) det är inte heller intressant.

Sv: Avstånd mellan lagtävlingar

inte för att 20 mil är långt till en tävling men om de nu är så att indelningen hade kunnat lösas bättre på ett geografiskt sätt så tkr jag ni ska ta ett snack med förbundet.

Våra ponnyhoppare i division ett får åka 20 mil för en lagtävling. Då blev dock Västmanland och Södermanland sammanslaget eftersom det inte fanns tillräckligt med klubbar att starta i Västmanland.

Tja, uppe hos oss har vi mellan 23-25 mil -till varje omgång!!! Å då är det enkel väg, man ska ju hem oxå......Kanske därför vårat lag inte blev av i år s a s.....

norrland räknas inte ;), ni har ju minst 15 mil till korvkiosken ;).

Men där vi bor är det nu TRE serier, från 28 klubbar, jag har nu roat mig med att kolla avstånden och ALLA andra klubbar har närmare till dessa ställen två ställen än vad vi har, en del så nära som 4,5 mil men är ändå med i sen serien som vi borde ha varit.

Ser nu också att det är inplockade efteranmälda lag i den serien vi blev utsparkade ifrån.

Har ni pratat med distriktet?
Ni måste ju få stryka laget gratis i alla fall om de ändrar så att det inte blir som de sa från början. :crazy:

Tycker det är väldig dålig stil av dem att lägga in efteranmälningslagen i den serien ni vill vara.

Vårat distrikt ser efter i vilken zon klubbarna vill ha sina lag och försöker dela upp det efter geografin. Tycker det borde ligga i alla distrikts intresse att ha så många lag som möjligt till start och vara tillmötesgående. :confused:

Distriktets grenledaren tycker att om vi absolut ska krångla med att byta grupp så får vi ordna det själva, dva leta upp vem som är asvarig på dem klubben för detta och få tag på dem, en kontaktperson kan inte ens ges på respektive klubb.

Mailkontakten avlutas med att hon tycker inte det borde vara någon större uppoffring att åka lite längre än vad vi tänkt från början.
För mig ÄR det en uppoffring att få en extra bensinkostand på ca 1200 kr per person, det har jag faktiskt inte råd med.
Ordförande i tävlingkommiten är kontaktad med vi har inte fått något svar därifrån ännu, det börjar liksom bli ont om tid då anmälningstiden utgår (till den serien vi var med i från början blev utsparkade ifrån, blev muntligt lovade att vara med i, men löftet togs tillbaka) på fredag (i övermorgon).

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag står inför den spännande och inte så lite skrämmande utmaningen att hitta ett nytt jobb, då jag blir arbetslös inom några månader...
Svar
13
· Visningar
1 642
Senast: nowayout
·
Anläggning Sålde min gård för att flytta in till stan och ha mina två tävlingshästar inackorderade och för att öka möjligheten till träning... 2
Svar
28
· Visningar
4 114
Senast: fio
·
Tävling Hur långt är "för långt" för att åka till en tävling? Om man tävlar på hobbynivå lokalt/regionalt? Jag ska börja tävla i vår :) och...
Svar
8
· Visningar
1 583
Senast: Hoppryttarinnan
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 626
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II