Avstånd vid löshoppning

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Fullblod
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 095
F

Fullblod

Hur pass långt ska man ha mellan hindren vid löshoppning... ska det vara ett eller fler galoppsprång... var längesen jag löshoppade nu så jag behöver lite hjälp med detta:angel:

Sv: Avstånd vid löshoppning

det ska vara ett galoppsprång emellan, har du stor häst betyder det runt 7 meter beroende på hästens galoppstorlek, om hästen kommer väldigt snabbt och nära andra hindret så prova med markbom emellan hindrena, kommer hästen nära ändå så öka avståndet lite..

Liknande trådar

Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 884
Senast: co-SMAD4
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
571
Senast: Elo
·
Tävling Jag letar efter bra musik att tävla till, i detta fallet är det islandshästgrenen Gæðingalist men jag tänker att tråden kan fungera även...
Svar
7
· Visningar
337
Senast: Gabby_Ossi
·
Utrustning hej! är veredus pro jump ll bakskydd tillåtna i hoppning för storhäst på 8 år, och isf i vilka klasser? behöver hjälp att tolka tr😊🙈
Svar
2
· Visningar
398

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka