Avsutten verksamhet

anouk

Trådstartare
Jag är jätte nyfiken på hur eran avsuttna verksamhet ser ut. Är det US, sturelsen, instruktörerna som är mest drivande i frågan? Vi har haft spökkvällar och andra "vanliga" träffar. Skulle vara kul att veta hur det ser ut runt om i landet och vem som arrangerar, hur många brukar komma, åldrar osv..

:confused: :confused: ska vi slå våra kloka huvuden ihop och tipsa :idea: varandra. Ridklubbar är ju trots allt en jätte stor ungdomsgård.
 
vi brukar ha några klubbtävlingar...sen har vi haft familjedag... :rofl:
 
Jag ingår i en arbetsgrupp som startats på initiativ av en annan lektionsryttare. Vi jobbar ideellt för att hjälpa ridklubben på olika sätt - vårt första uppdrag bestod av att skriva, redigera, och ge ut det lilla informationshäfte som ges ut ca. en gång/termin. :)
 
Vi har ganska mycket avsutten verksamhet hos oss. Först har vi gratis teorilektioner som är mer eller mindre obligatoriska för barnen som rider på vardagarna. Det är våran fritidsledare som håller i dem. Hon håller även i de flesta aktiviteterna på ridskolan och sitter med i US. Sen har vi ca. 5 yngre teoriledare som är utbildade internt på ridskolan för att hålla i sådana kurser som tex. skötarna får anmäla sig till. De kostar pengar och är helt frivilliga. Det brukar bara tex. foderkurser, bandageringskurser etc. Sedan är vi väl en 4-6 stycken lite äldre teoriledare som har gått FULK och ULK-kurserna. Vi håller i de lite svårare teorikurserna, men arrangerar även egna aktiviteter, tex. skötartävlingar. En gång om året har vi även teorivecka istället för ridning. Då har alla ridgrupper teori istället. Träningsgrupperna brukar få åka iväg på clinics, vi har varit på clinics för tex. Kyra, Lussan och John Hickey. De andra grupperna får gå på olika teoripass på ridskolan.

De vart lite rörigt skrivet, men så ser det ut hos oss! :)
 

Liknande trådar

T
Hästmänniskan Vänder mig till den allvetande Bukeligan för att få kloka infallsvinklar på ett problem lika gammalt som havet. ;) Ska försöka fatta...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 893
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp