Ragge_

Trådstartare
Hej.
Jag har vart o tittat på en häst som dom skänker bort.
Ska man ha köpeavtal för det med eller ska man fylla i något avtal eller finns det nåt speciellt ? :smirk:

Sv: Avtal ?

Man kan ju skriva ett köpeavtal men fylla i där summan står att den är tillskänks.Lite tryggare med avtal oavsett vad.

Sv: Avtal ?

Egentligen bör du betala en krona för hästen och skriva ett kontrakt att du köpt den för en krona, du och nuvarnade ägaren skriver under. Dett pga att saker man gett bort på nåt vis fortfarande tillhör tidigare ägaren. Vet inte riktigt hur det är men det var nåt sånt jag fick höra när jag fick min häst!

Liknande trådar

Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 927
Hästmänniskan Hej, jag vill ha en egen häst men jag vet liksom inte hur jag ska kunna få min pappa att gå med på att köpa häst. Är det någon som vet... 2
Svar
35
· Visningar
2 977
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej alla, hur tänker ni som är i min ålder när det gäller detta? Köpa en äldre häst som kanske får ålderskrämpor, ett föl som du kanske... 2
Svar
20
· Visningar
1 900
Gnägg Hej Alla, jag tycker att det borde finnas ett bättre namn på "skogsmulle"- häst. Men jag vet inte vad, har ni några förslag? Det borde... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 521

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka