Skogstroll
Trådstartare
Egentligen så är jag inte så mycket för att avvänja föl,utan tycker mamman brukar sköta det bra själv..Nu har jag tyvärr ett sto som börjar se lite för mager ut och därför blir jag väl tvungen
Började igår och tänkte ha den lilla i boxen brevid mamma hela natten..men allvarligt talat så vågade jag inte lämna henne så..hon kastade sig hejdlöst mot boxväggen och tog sats och försökte hoppa..såg helt fruktansvärt ut..dom har precis förlorat sin hagkompis som dog i torsdags oxå (därför jag fick en box ledig) jag hade egentligen tänkt avvänja henne genom att låta henne stå med honom på nätterna till att börja med..men ödet ville annorlunda..hade även tänkt låna hem ett annat ettårigt sto från första april och låta dom gå på min lilla lösdrift ensamma..(jobbar extremt mycket fram till dess..och sen går jag ner till halvtid)vad tycker ni?? kan jag mata upp stoet lite extra och låta henne gå kvar hos mamma en månad till fast hon egentligen är lite för mager?? Jag ger henne redan väldigt mycket mat,men tänkte ge henne ännu mer lucern hackat strå.Något annat foder att rekommendera? Hon får lucern,vetekli,kornkross,krafft groov 125,betfor.Jag känner mig så himla velig..men jag jobbar så extremt mycket och har så mycket annat att tänka på så jag orkar inte riktigt med just nu