AzzePrazze den lille korven-Best in Show valp!!

Novelette

Trådstartare
Ja det är ju helt otroligt :)

Första utställningen med min lille korv och han går där i ringen som han inte gjort annat och kammar hem segern :)

Och för Nikita gick det inte mkt sämre. Hon fick sitt första certifikat! Hon har ju inte alls gått särskilt bra och jag har inte engagerat mig så mkt eftersom vi spårar helst men nu så gick det ju kanon!!

Kan det vara dräktigheten? Hon har nämligen fått kritiken tillräcklig benstomme och det har hon aldrig fått...snarare att hon varit för tanig.

Det finns bilder och kritik här - www.novelette.blogg.se(laddar upp sista bilden 23:35 så jag är strax klar med inlägget)

:bump::bump::bump:
 
Senast ändrad:
Sv: AzzePrazze den lille korven-Best in Show valp!!

Grattis va kul :bump:

2 st jag känner var också där med sina valpar, dom är strävhåriga .....så det var din som vann då :banana:
 
Sv: AzzePrazze den lille korven-Best in Show valp!!

till alla - TACK! :)

Idag gick det inte riktigt lika bra.
Fint kritik på båda men inget cert på Nikita.
Azlan blev "bara" BIM idag men jag häpnade över en sak.

Domaren dömde bort Azlan endast pga att han har en liten blå fläck i ögat. Hon sa att det inte var önskvärt.

MEN jag har ju en merle och hos merle är det faktiskt önskvärt att ha blåa eller tvåfärgade ögon. Kändes lite snopet att bli snuvad på BIS när hon så uppenbart tyckte om min hund i övrigt.

Nu är inte jag den som jagar rosetter i ringen utan satsar väl mera på härliga sällskapshundar som gillar att spåra och är lydiga men det var ju ett rent felaktigt påstående. Hon antydde att det var en defekt och så har jag verkligen inte uppfattat det.

Jag som vill avla på Azlan om han visar sig vara den trevliga hund jag hoppas på blev ju förstås lite rädd.
 
Sv: AzzePrazze den lille korven-Best in Show valp!!

Kolla vad jag hittade på taxklubbens hemsida.

Allvarliga fel:
Blåaktiga, fläckiga eller marmorerade ögon hos andra än fläckiga hundar.

Hon bör läsa på lite till nästa gång!:p
 
Sv: AzzePrazze den lille korven-Best in Show valp!!

Jag, som är petig av mig, hade nog inte låtit henne sluppit undan om en sådan sak. Antingen hade hon fått höra direkt på plats att hennes påstående var fel, eller så hade jag försökt få kontakt med arrangören eller domaren själv i efterhand! Att bli snuvad på ett BIS för att domaren inte är tillräckligt påläst hade jag inte varit nådig mot... :angel:

Men givetvis utan att vara otrevlig. Dock, så hade det ju varit bra om hon fick reda på det så att hon inte dömer ut fler. :)
 
Sv: AzzePrazze den lille korven-Best in Show valp!!

Fick höra från min uppfödare att hon hade ställt en liten långhårig tigrerad tax för denna domare.
Långhåriga taxar har ju den nackdelen att det svarta lägger sig över de gråa fälten.
Då hade domaren gnällt och sagt att hundens färg var oren med gråa strimmor i det svarta...hm...hon kanske skulle läsa på om tigertaxar!:p
 
Sv: AzzePrazze den lille korven-Best in Show valp!!

Köper jag en tax ska den vara merlad, de är så häftiga som små korvsälar :love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp