B*rjes träns med remontnosgrimma

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Whatahotgirl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 827
W

Whatahotgirl

nån som har provat det tränset med remont nosgrimma som finns på B*rjes för 89;-? var det bra eller inte? Varför varför inte?

Sv: B*rjes träns med remontnosgrimma

Jag har köpt det.
Jag tycker att kvaliten motsvarar priset, dvs låg. Tränset tappar färg om man skurar det lite hårdare, dessutom var det ett fult märke (pga kasst läder) mitt på nosgrimman och sömmarna är inte så bra gjorda, det var någon söm som lossnade ganska direkt när jag började använda tränset.
Däremot blev det ganska så hyfsat när jag smörjde det med Neatsfoot Oil Compound, riktigt mjukt och fint faktiskt! :)
Om man vill ha ett billigt träns, så duger detta. Jag ville inte betala uppåt tusenlappen bara för att få en remontnosgrimma (som jag ville ha) så jag är ändå nöjd med vad jag fick för 89:- :)
Vill man ha ett billigt träns och inte förväntar sig någon vidare kvalite, så är det helt ok att köpa detta tränset.
Vill man ha ett snyggt träns i bra kvalitet, så ska man nog köpa ett dyrare...

Det går inte paj eller så men kan väl tappa färg som alla andra billigare lädervaror.Men sköter man det så håller det längre.

Jag har några till mina unghästar och är nöjd med dom, att dom tappar färg har jag inte märkt. Är viktigt att man tvättar o smörjer innan man börja använda tränset, smörjer man sen med jämna mellanrum så blir det njukt.

Kvaliten är ju inte på topp men det håller i alla fall :D

Min syrra köpte ett sånt, det håller än, har dock inte användts mer än 1 gång.

Liknande trådar

Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 232
Senast: Reshästen
·
Utrustning Hej! Funderar på om det finns något smidigt sätt att fästa huva i tränset? Tycker att den är i rätt storlek och den sitter på hela...
Svar
4
· Visningar
405
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Någon som har Antarés träns? Tänker främst på precision tränset. Märker ni någon skillnad? Finns det något annat märke som är värt att...
Svar
10
· Visningar
690
Senast: Freazer
·
Utrustning Fick med ett träns från Antares till nya ponnyn. Skulle vilja köpa en ny nosgrimma men kan inte hitta någonstans vilken storlek tränset...
Svar
0
· Visningar
397

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Fri tillgång på torrfoder?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka