B vitamin brist?

Sv: B vitamin brist?

Det brukar finnas på Granngården. En bekant köpte B-vitamin där i flytande form som man har på maten.

Jästtabletter är rika på B-vitaminer och hundar brukar älska dem. Går att köpa i djuraffärer men jag föredrar att köpa i hälsokostaffärer eftersom man då kan få tag på större burkar då.

Jag gav min hund emins flytande B-vitaminer. De är för både hästar och hundar. Fungerade jätte bra på honom när han hade brist av det.

b-vitaminer som man ger till människor funkar också. det är allra billigast. jag ger 1 tablett/dag till min 40 kilos. annars funkar shy-feeder (till häst) också är nog lättare att dosera om man har en liten hund.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi har ett sto som precis blev 16 år gammal. Varmblodstravare. Hon har sedan 6 veckor nu haft besvär med flytningar från vulva...
Svar
8
· Visningar
715
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 192
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej! Jag har just hittat hunden med stort H! Tyvärr bor den så klart i USA så det blir att importera. Är det någon som nyligen gjort det...
Svar
7
· Visningar
1 009
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 563
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka