B-vitamin + luft = dåligt?!?!

Snorpan

Trådstartare
Tappar B-vitamintillskott sin verkan om man exponerar den för luft?!?
Vad jag egentligen funderar på är hur länge innan ett mål man kan hälla på vitaminerna utan att de blir förstörda?

/Snorpan

Den borde inte förlora sin verkan för att det kommer luft till eftersom det inte är förpackat i en tätsluttande förpackning, men jag gissar bara eftersom ingen verkar veta.

MVH

Camilla :smirk:

Om jag inte minns fel så är det väl ljus som förstör vitaminerna? Du borde ju kunna göra iordning maten tills nästa dag iaf ..

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 474
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än... 2 3
Svar
50
· Visningar
10 192
Senast: Bee
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
727
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa... 2
Svar
28
· Visningar
3 039

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet

Hästrelaterat

Tillbaka