B-vitaminer?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Bopplan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 210
B

Bopplan

Vad ger ni era hundar om ni ger dom B-vitaminer? Kan man ge dom de jag har till hästen Shy feeder B?
Vad rekomenderar ni?

Sv: B-vitaminer?

Hej!!

Jaa du kan ge samma som du ger till häst men ger inte för mycket 1 msk ger jag till min 35 kg hund 1 tsk till min 3,5 kg hund.

Jag ger min schäferhane som väger 40 kilo 2msk Shy Feeders B vitaminer. Det har funkat mycket bra.

Arne, ca 4 kg, får ca 1/2 msk Shy Feeder. För att överdosera ska man ta i rejält, så det är mest att de inte kan tillgodogöra sig allt om men ger dem för mkt.

Nejnej! Jag bara menade att det är svårt att överdosera, det beror inte på gram utan på typ deciliter!

No hard feelings

Man kan egentligen inte överdosera B-vitamin. De som hunden inte kan ta till sig kommer ut genom urinen. Det blir bara dyrt att överdosera.

Om man vill ge extra B-vitamin för att minska på ex. fästingangrepp, vilket B-vitamin är det som behövs då (B12??). Om man ska ge B-vitamin pga en utdragen fällningsperiod som ej tycks sluta, vilket B-vitamin är det då som gäller?

*knapplån*

Jag gillar också Shy Feeders bäst. Precis som med C vitamin så kissas eventuellt överskott ut så överdosering är bara mesningslöst och kostsamt.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag planerar att adoptera/köpa en husky, inte imon utan om två år eller så när jag har hus och inte bor i lgh. Vi är fullt påläst på vad... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 683
Senast: lilstar
·
Hästvård Hej! Vi har ett sto som precis blev 16 år gammal. Varmblodstravare. Hon har sedan 6 veckor nu haft besvär med flytningar från vulva...
Svar
8
· Visningar
715
Övr. Hund Låt oss snacka lite hundburar till bilen! Vad för typ av bil, hund och bur har ni? Jag har i nuläget en stor kombi som mina föräldrar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 629
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 937
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Smitare - hur gör ni?
  • Vilken ras passar mig?