Babyjogger city select - den ultimata barnvagnen?

vindvissla

Trådstartare
Jag har glott runt en hel del, och så hittade jag denna. Och tappade hakan! 16 olika kombinationer finns det och alla "Man kan inte ha barnet emot sig" eller "den som sitter där bak ser inget" försvann. Den här vagnen verkar tillfredsställa den gnälligaste föräldern!

Är det någon som har provat?

http://babyjoggercityselect.com/
 
Sv: Babyjogger city select - den ultimata barnvagnen?

Njä du, den finns ju bara i svart eller röd... Dessutom är den ful:D


Verkar onekligen praktisk, i alla fall om man har flera barn!
 
Sv: Babyjogger city select - den ultimata barnvagnen?

Jag har provat den och föll inte för den. Tyckte den var lite tung och seg att svänga med båda barnen i, och tungre överlag att dra fram än Phil&Ted som jag har nu. Å onödigt dyr. Den kunde vara något billigare tycker jag. 6500 för vagnen och sedan får du köpa till extrasitsen för lite över 1000 kr och sedan måste du ha 2 regnskydd till den om 2 barn ska åka. Så en dyr vagn.

Dock så är det den enda vagnen på marknaden som passar mina behov så det lutar mot att jag får köpa den.

I Phil&Teden så får bakre sitsen bara ta max 15 kg, det är deras rekommendation även om den säkert klarar något kg till. Å Isabelle vägdes för nån dag sen och väger prick 15 kg så nu börjar det kännas akut med en ny vagn.

Den kändes även väldigt bred när jag gick med den vilket är ett minus för mig. jag vill komma fram överallt.

Så, jag är en sån där gnällig en som fortfarande inte är nöjd. Vill se bugaboos syskonvagn det skvallras om att den ska komma i höst innan jag gör ett köp, kanske den är bra till oss.
 
Sv: Babyjogger city select - den ultimata barnvagnen?

Finns i beige ocksa :)

Vi har klämt, känt och provkört den i affären. Om vi har rad kommer vi köpa en san, tyvärr är den ju ganska dyr.

Verkar halvbra sa länge man maste ha den minsta i liggdel men sen verkar den bra. Har man langa/stora barn verkar den dock kunna bli lite liten, sitsarna är ganska sma.

Har även läst att manga upplever att barnen kan sparka pa varandra, men har man en "sparkar" sa kan man sätta sitsarna sa det inte gar.

Det finns en tjej som skriver en blogg där hon utvärderar vagnen, har du läst den? Vet inte om man far skriva ut länken här, kan PMa den annars om du vill.
 
Sv: Babyjogger city select - den ultimata barnvagnen?

Tack det är lugnt för min del, Sam cyklar hellre så jag tänker inte köpa någon annan syskonvagn. Den jag har nu är helt värdelös för min del. Kul att höra andras synpunkter på vagnen, jag blev helt fascinerad när jag såg den, den går ju verkligen att variera i oändlighet!
 
Sv: Babyjogger city select - den ultimata barnvagnen?

Det vi gillar är att den gar bra att använda även som enkelvagn, Emilia gar helst själv men ska man längre sa maste hon aka vagn.
Sambon vägrar syskonvagn pa bredden och da försvinner manga alternativ, finns manga "pa längden" vagnar men dom flesta är flera meter langa. BJ blir bara lite längre än en enkelvagn.

Om man tittar pa bilderna känns det som att manga av variationerna inte fungerar i verkligheten, vi hittade väl 5 st som känns användbara.
 
Sv: Babyjogger city select - den ultimata barnvagnen?

Svart is tha shit =P

Dessutom är den ju rätt lik bugaboo, jag tyckte nog den var rätt schysst. Men skulle aldrig själv köpa en sådan vagn som inte fungerar i olika terräng.
 
Sv: Babyjogger city select - den ultimata barnvagnen?

Hon som skriver bloggen jag skrev om ovan bor pa landet och gar enbart pa grusvägar. Hon tycker att vagnen fungerar perfekt i all terräng (där vagn fungerar öht).

Jag är lite fundersam, den har inte sa bra fjärdring känns det som. Hade vi bott kvar där vi bor nu hade det inte spelat sa stor roll (bara asfalt). Men nu när vi flyttar ut pa landet (landet med österrikiska ögon, straxt utanför stan med svenska :)) sa är det mer varierande terräng.
 
Sv: Babyjogger city select - den ultimata barnvagnen?

Jag kan ju eg inget säga eftersom jag inte sett och kört vagnen live. Men den ser onekligen ut som buggan i hjulstrl fram och den är ingen höjdare att gå med på grusvägar. Sedan kanske det beror på vad man jämför med, min UJ kan jag jogga med på grusvägar utan att det känns jobbigt..
 
Sv: Babyjogger city select - den ultimata barnvagnen?

Äsch det finns inga perfekta vagnar. Förmodligen är den jobbig att fälla ihop eller nåt... Sen känns ju de här kompakta vagnarna ofta små om man har tex en 3-åring och en 1-åring. När barnen är över ett så är det bästa en stadig och tålig brio sitty. Men skulle jag rekommendera en syskonvagn med många funktioner åt nån med pengar så hade jag nog föreslagit en chariotvagn, cykelvagnar är så otroligt lättkörda.
http://www.activekids.nu/mer_om_cc.htm
 
Sv: Babyjogger city select - den ultimata barnvagnen?

Haha ja den var skitfrack! Kan tanka mig att den inte ar jattebillig...

En brio sitty ar val inte dubbel, eller finns den som dubbel ocksa?

Det jag letade efter egentligen var en billig begagnad vagn att ha till 6-manaders bebisen i tva veckor i Sverige, garna en som ar lite lattkord pa asfalt och i affarer. Det ar bokigt att slapa med min och dyrt att hyra. Hittade massor av emmaljunga och brio for under tusenlappen sa det blir nog en san.
 
Sv: Babyjogger city select - den ultimata barnvagnen?

Vi har aldrig haft en syskonvagn, men när storsyrran är trött så kan hon sitta på fotstödet till vår Emmaljunga Scooter. Funkar skitbra och vi har kört med den metoden i snart två år och än så länge hänger vagnen med utan problem. Ett tips!
 
Sv: Babyjogger city select - den ultimata barnvagnen?

Sambon vägrar syskonvagn pa bredden och da försvinner manga alternativ, finns manga "pa längden" vagnar men dom flesta är flera meter langa. BJ blir bara lite längre än en enkelvagn.

Får man fråga varför?? Tex. UJ´s dubbelvagn är bara 7cm bredare än enkelvagnen, så den går ju in genom alla dörrar, rulltrappor mm. så det är inget problem om det är sånt han tänker på.
 
Sv: Babyjogger city select - den ultimata barnvagnen?

Han vill helt enkelt inte, tycker dom är klumpiga och osmidiga (även om jag säger att det inte behöver vara sa).
Sen verkar manga av dom jag sett i Sverige inte finnas här och dom vi sett här ÄR klumpiga.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 226
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Bakgrundsfakta häst: 17år, aktiv pensionär, f.d Grand Prix-pålle, snäll i all hantering och ridning men har lite spöken som jag...
Svar
13
· Visningar
2 075
Senast: fourlegs
·
Avel Jag går i hingstfunderingar till mitt sto som skall betäckas nu under våren. F. 2003 170cm hög e. Rubiquil (Rubinstein I) u. Inette ue...
Svar
0
· Visningar
1 517
Hästvård Hejsan! Jag ska bara säga först här att klinikbesök är inbokat på onsdag och jag sitter mest och har lite fredagsfunderingar om vad det...
Svar
14
· Visningar
1 917
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • HusdjursGPS
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp