Back on track dopingklassat?!

Sv: Back on track dopingklassat?!

Det hoppas jag verkligen inte att det gör :eek:
Men antagligen så lär det väl bli så förr eller senare.

Min förra arbetsgivare fick ombes på en intrenationell tävling (kan ha varit VM, minns inte) för att hästen var för varm i benen (vi hade nyss tagit av hans BoT), så vi var försiktiga med det på tävlingsplats efter det. Möjligtvis att det förbjuds på tävling i form av schabrak, täcken, ländtäcken av den anledningen att hästen blir för varm, men då får man väl låta bli att använda BoT de dagarna. Men att det skulle dopingklassas har jag mycket svårt att se...

Ja, och det går väl ändå inte att spåra BoT som man kan med dopingpreparat?

och på vilket sätt skulle man kunna kontrollera användandet?
det gör inte att spåra i hästens kropp.
i så fall kanske förbjuda det på tävlingsplatsen?

om hästen under tävlingsdagen/dagarna inte klarar sig utan sin BoT utrustning så kanske det inte är en lämplig tävlingshäst?!

Liknande trådar

Utrustning Nån som vet om back on track pardus L är 58-60 eller 59-60? Står olika beroende på var man läser.
Svar
0
· Visningar
140
Senast: aglaonema
·
Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 178
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
1 199
Senast: Scata
·
Hästmänniskan Funderar på att köpa en Back on Track Posture Reminder. Någon som har erfarenhet? satt den bekvämt eller skaver den vid armhålorna...
Svar
1
· Visningar
742
Senast: Leeelot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka