back on track farligt på dräktiga ston??

Sv: back on track farligt på dräktiga ston??

Vet inte, men de kanske inte har testat det så mycket så att de garderar sig.Vet att när jag var gravid sa en del att man inte skulle basta. Så det kanske har med värmen att göra? Men en del sa att det inte var någon fara.

tittilo skrev:
Vet inte, men de kanske inte har testat det så mycket så att de garderar sig.Vet att när jag var gravid sa en del att man inte skulle basta. Så det kanske har med värmen att göra? Men en del sa att det inte var någon fara.
Fast det kanske är för att du förlorar vätska då eller nåt? *spånar*

Jag gissar att det är av samma anledning som att man ska vara försiktigt med massage på dräktiga ston, vid massage frigörs en massa slaggprodukter ur musklerna som kan få den behandlade att få en mindre "förgiftning" medan skiten passerar systemet så att säga. Månntro att fölis ev inte skulle gilla att få mammas alla skräp i sig?

jag fick detta svar från
http://backontrack.nu/new_sw/index.html

Varför har vi skrivit att Back on Track inte får användas vid graviditet och på dräktiga ston?

I samband med graviditet finns det en spontan missbildningsfrekvens av cirka 3%. Det är därför omöjligt att kunna avgöra ifall en produkt eller läkemedel bidrar till en ökad frekvens utan att man gör mycket omfattande studier. Sådana studier är oetiska varför man väljer att avvakta tills det finns en långvarig och bred erfarenhet av en produkt innan man vågar uttala sig i denna känsliga fråga. Vi har därför valt, liksom man t.ex. gör med nya läkemedel, att avråda från användning i samband med graviditet.

Mot slutet av en graviditet finns det ingen risk för att man skall kunna anlägga en missbildning varför det går bra att under de sista få graviditetsveckorna motverka t.ex. bensvullnad som ibland kan bli ett stort bekymmer. (Kungen av Marocko har gjort detta på sina hästar och är tydligen väldigt nöjd.)

MVH

Erland Beselin

Diomed AB

018-590555

Liknande trådar

Utrustning Nån som vet om back on track pardus L är 58-60 eller 59-60? Står olika beroende på var man läser.
Svar
0
· Visningar
139
Senast: aglaonema
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·
Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 175
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Stockholms skärgård
  • Vad kan man äta till frukost?
  • Vad gör vi? Del CCXII

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Fjärilar!

Hästrelaterat

Tillbaka