Bukefalos 28 år!

Back on track hjälmen?

Andorra

Trådstartare
Dottern är på mig om att jag ska köpa en back on track hjälm.

Är dom sköna och värda sitt pris eller?

Har aldrig köpt hjälm tidigare som kostar över 800:- så det kommer att svida lite i smålänningens plånbok.....;)
 
Sv: Back on track hjälmen?

Jag är inne på min andra nu och är supernöjd !! Jag flög av rätt rejält i april och landade på huvudet rätt kraftigt. Kändes knappt att jag slog i det. Flög av en annan unghäst i november och hade en vanlig hjälm. Kändes som hela huvudet blev mos när jag landade på det.
För mig är säkerheten viktigt så det blev en likadan till :)

Försäkringsbolaget täckte den kostnaden så det var ju super ! Kan varmt rek den hjälmen :)
 
Sv: Back on track hjälmen?

Jag vill också veta vad folk tycker då jag behöver byta hjälm. Är detta den som även kallas mips-hjälm eller är det nånting helt annat..?
 
Sv: Back on track hjälmen?

Japp, detta är MIPS-hjälmen. Den ursprungliga versionen togs ju fram under eget märke. Det var dock tydligen vissa problem med storleksinställningen. Den nya omarbetade versionen säljs således i samarbete med Back on Track.

Har f.ö en själv och är än så länge supernöjd. Sitter skönt och är välventilerad.
 
Sv: Back on track hjälmen?

jag rekomenderar inte den, köpte min på globen i höstas och var glad och nöjd, tyckte efter ett tag inte att den var så skön längre. Men i mars kom smällen, jag ramlade av i ett dike (på pannan) som var fyllt med endast snö och vatten i ungefär 1 m, trots att det var mjukt så trycktes hjälmen på något sätt in så när man red i 40 min fick man spänningshuvudvärk, inte så kul o rida varje dag då. Så nej kvaliten tycker jag inte är den bästa, och den gick iallafall på mig inte ner i nacken ordenkligt :/
 
Sv: Back on track hjälmen?

Fast tanken är väl att den ska fördela ut smällen på större område, om jag inte fattat fel?
Sen säger de ju att man alltid efter fall med huvudet i marken ska köpa ny hjälm oavsett märke/kvalitée
 
Sv: Back on track hjälmen?

Skulle aldrig rida med en hjälm som man trillat i backen med...Som sagt..den smällen jag fick när jag slog runt med min häst var inte roligt. Fick en spricka i en bröstryggskota...Syntes dock inte ett märke på denna hjälmen..men den åkte i papperskorgen.
Och jag är fortfarande lika nöjd .)
 
Sv: Back on track hjälmen?

KL

Skulle någon vilja beskriva dess form? Passar den bättre till runda eller lite mer ovala huvuden? Jag har ett superovalt huvud och de flesta hjälm-märken och modeller passar inte mig. :(
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 960
Senast: MimmiNO
·
Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
915
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
2 511
Senast: Johannna1
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 409
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp