Back on track, NÄR och NÄR INTE?

slant98

Trådstartare
Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i transporten. Tycker det känns som det är bra för vår hästs rygg. Men sen har vi även benskydd. Dels benskydd till ridning, men även snabb-bandage med back on track. Får lite dubbla budskap om vad som är rätt och fel med dessa... Jag har tänkt att det är bra för hästen att använda snabb-bandage som transportskydd både före och efter träning, men får höra att det inte är bra efter, för då vill man i första hand kyla, back on track ökar cirkulationen. Är det då bra att använda när back-on-track när vi rider? Vi har en häst som gärna får gallor bak. Är egentligen inte ett dugg orolig över dessa, har pratat med veterinär, men mitt sinne mår bättre om vi kan hålla dem nere...
 
Jag vet många som använder snabbandagen istället för transportskydd. Jag tror inte det blir varmare än andra transportskydd, men såklart bra om hästens ben hunnit svalna lite innan de tas på.

Jag tror egentligen inte att BoT ger någon ytterligare effekt utöver värmen som man får av vilken annan motsvarande utrustning som helst, så själv använder jag bara snabbandagen när hästen av någon anledning behöver ha något på bakbenen om nätterna och det inte funkar att linda.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
1 976
Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
888
Senast: Scata
·
Hästmänniskan Funderar på att köpa en Back on Track Posture Reminder. Någon som har erfarenhet? satt den bekvämt eller skaver den vid armhålorna...
Svar
1
· Visningar
671
Senast: Leeelot
·
Utrustning Hej! Jag ska börja ha back on track stallbandage på nätterna på min häst. Men har inte hunnit köpa än. Jag har back on track paddar som...
Svar
1
· Visningar
740
Senast: LilaTiger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp