back on track paddar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare countess88
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 2 112
C

countess88

Har back on track paddar till min häst eller sådana med snabbknäppen , min häst är gallig på bakbenen och det blir bättre när jag använder bot under natten och stall ägaren tar av dom på morgonen, men nu är det så att jag ska flytta till ett annat stall och där tar dom inte av dom så nu till min fråga kan hon ha dom över natten och ute i hagen ? eller är det farligt på något sätt ?

Sv: back on track paddar

vad är det för typ av hage?
Våran stora vinterhage är alldeles för blöt så här års för att dom ska gå att avända i hagen, risken är ju stor att dom går sönder men farligt är det ju inte. I grusad rasthage har jag nästan alltid på BoT.

Vad är det för slags BoT? Vissa paddar kan man nästan ha på dygnet runt, medans andra inte mer än ca 10 timmar.

Vad är det för slags BoT? Vissa paddar kan man nästan ha på dygnet runt, medans andra inte mer än ca 10 timmar.

Vad är det för skillnad? Aldrig hört eller läst att man inte kan ha på dom mer än 10 timmar, vilka produkter det än gäller.
TS skrev att det var snabbandagen.

Vet inte riktigt vad det är för skillnad men det finns olika "styrkor" antar jag. Vi blev sponsrade av BoT och då förklarade dom väldigt tydigt att vissa kunde man ha på hela dagen medans andra bara under natten. Fanns några som man inte skulle ha mer än 4 timmar också.

Vet inte riktigt vad det är för skillnad men det finns olika "styrkor" antar jag. Vi blev sponsrade av BoT och då förklarade dom väldigt tydigt att vissa kunde man ha på hela dagen medans andra bara under natten. Fanns några som man inte skulle ha mer än 4 timmar också.

Intressant, står ju inget om det på deras hemsida:crazy:
Bara att produkterna bör användas minst 8 timmar, gärna mer.
Sen står det ju lite om hur man kan avända dom förebyggande syfte före och efter träning och då 2-4 timmar.
Kan inte vara ett missförstånd?
Jag är flitig användare av BoT och brukar jämt besöka deras montrar på olika mässor och prata o ställa frågor o dom har aldrig nämt ngt om att det finns olika styrkor eller dyl.

okej , men om jag her på dessa efter hård träning kan hon ha dom över natten sedan dagen?

Skumt. Vi kanske fick något specialpar eller något då. Det var i alla fall vad vi blev informerade om..

Jag skulle inte våga ha dem i hagen, då vår hage är blöt och hästen rullar sig. Skulle antagligen behöva nya minst en gång i månaden, och då tickar kostnaderna..
Men inne efter träning och över natten, av vid utsläpp, absolut!

Saxat från BoT hemsida, användningsråd för häst och hund:
Specifika användningsråd för Häst och Hund
Tänk på att effekten av Back on Track ökar vid rörelse då kroppsvärmen ökar, så förutom att använda paddar och täcken i stallet kan hästen med fördel få röra sig med Back on Track-produkterna på sig. Speciellt lämpliga i detta sammanhang är arbetsdamaskerna, lindorna, schabraket , skrittäcket och skrittmaskinstäcket.
Vid långvariga problem kan hästen behöva använda Back on Track under en längre period. Använd då produkten i 2-3 veckor och gör uppehåll 1 vecka, för att se om symptomen kvarstår.

I förebyggande syfte kan Back on Track användas med regelbundna uppehåll. Använd Back on Track 1 dag före och 2 dagar efter träning och gör därefter uppehåll tills nästa träning. För uppvärmning använd 1-2 timmar före och 2-4 timmar efter träning.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
197
Senast: Shixle
·
Hästmänniskan Hej, jag funderar på att köpa häst. Men först måste jag såklart ha en stallplats. Men har lite svårt att välja så skulle vilja höra era...
Svar
14
· Visningar
1 158
Senast: Sirap
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 090
Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 178
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka