Back on track paddar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fladde
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 2 332
F

Fladde

Var hittar man Back on tack paddarna i skåne eller som man beställer billigast?
Finns dom i olika storlekar?
Vilken storlek är bra att ha på bakbenen på en stor häst?

Har ni nått tips på bra lindor till dom?

H**ks har ett par stallbandage som man fäster med karvorband kan man ta ut den blåa padden och sätta in Back on track paddarna?
istället?

/Madde-Med 1000 frågor:p :angel: :cool:

Sv: Back on track paddar?

Nä, men lite kanske man får anstränga sig själv. ;)
Det är iaf en karta över alla återförsäljare i hela svergie. Du kan ju ringa till dom som ligger i närheten av dig & jämföra priser.
Blir nog billigast att köpa av någon i närheten så du slipper frakt, för jag tror alla ligger rätt lika i pris så länge ingen har extra erbjudanden.

CosmicQueen skrev:
Nä, men lite kanske man får anstränga sig själv. ;)
Det är iaf en karta över alla återförsäljare i hela svergie. Du kan ju ringa till dom som ligger i närheten av dig & jämföra priser.
Blir nog billigast att köpa av någon i närheten så du slipper frakt, för jag tror alla ligger rätt lika i pris så länge ingen har extra erbjudanden.

Jo men tänkte bara höra vad ni betalat och var ni köptt dom..

Hejje!

Har beställt mina paddar via nätet. Betalade 999 kr/ 4 st + frakt ( 60 kr) och postförskott 45 kr.Har iaf inte hittat något billigare ställe.
Paddarna finns i olika storlekar. Jag har 40x40 cm bak och 40x30 cm fram på mina hästar.
Vet att företaget har en hemsida men den är just nu under ombyggnad, men vet att det går bra att ringa eller maila dem så hjälper dem dig att svara på dina frågor.

Jag har köpt mina paddar och ett stalltäcke genom tjejen som behandlar mina hästar med thermografi/biolight. Paddarna kostade 298Kr/st och täcket tror jag kostade ca 2500. Mkt pengar men jag är nöjd med resultatet så här långt i alla fall.

Jag har köpt mina på www.alltomridsport.nu
Dom kostar 589.- /par. Ordinare pris 648.-/par.
Jag har dom stora, 50 x 68 då jag vill kunna linda ner över hela kotan samt över knä/has och kunna ha dom i transporten ist för transportskydd vid behov.

hmmm,, jag tror jag beställde mina direkt från back on track.. tror jag.. :confused: ringde då nåt nummer..
Det blev just över 700 för två paddar 40*40 cm + frakt.
40*40 blir lite långa på min häst som är ca 150 cm. Så den storleken tror jag borde passa på bakbenen på din stora häst. skulle inte iaf inte köpa mindre om jag va du..
Jag använder 4m fleecelindor till dom, så att det ska täcka hela padden (vill inte ha bajs på dom).
Själv skulle jag inte sätta fast paddarna med kardborrdegrejjen från hööks, vet inte hur bra det sitter då. man vill ju inte att hästen ska trampa sönder dom när dom kostar många pengar.. :crazy: :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag ska börja ha back on track stallbandage på nätterna på min häst. Men har inte hunnit köpa än. Jag har back on track paddar som...
Svar
1
· Visningar
835
Senast: LilaTiger
·
Utrustning Hej, jag har idag ett par equilinepaddar som stallbandage när min häst ska åka långt eller står stilla mycket (boxvila pga hovproblem...
Svar
1
· Visningar
812
Senast: MimmiNO
·
Hästvård Hej på er! Idag när jag kom till stallet var hästen varm och svullen i kotan på ena bak, det fick bli att hänga tillbaka sadeln och ge...
Svar
8
· Visningar
1 017
Senast: Linnpan
·
Hästvård Kan man ha såna där snabb stallbandage med kardborre stängning med B & T paddar under? Det finns ju B&T stallbandage men dom kostar ju...
Svar
2
· Visningar
749
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka