Back on Track ryggvärmare!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Italyme
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 929
I

Italyme

Jag hänger vell på med mina frågor om back on track! Fick en ryggvärmare och ett schabrak i födelsedagspresent och jag blev såklart jätteglad eftersom pollen har lite problem med ryggen! Men hur använder jag dom efektivast? På morgon eller kväll? innan eller efter träning? Hur länge? Hur ofta? Alla erfarenheter och resultat är välkommna!!:bow:

Sv: Back on Track ryggvärmare!

Det brukar finnas ett papper med som det står väldigt mycket på faktiskt, men det är väl att man ska använda den en dag innan hård träning och två dagar efter eller tvärt om. Jag använder min ca 15 min varje gång innan jag ska rida och har den ibland fastsatt i sadeln som ett ländtäcke under uppvärmningen, jag tycker min lilla häst känns mjukare, svårt att förklara..

Men den är super, använd dock inte för ofta då de kan utveckla ngn slags resistens(?) mot det.. I don't know, men det är det jag läst. :banana:

Sv: Back on Track ryggvärmare!

Tror det var på deras hemsida jag läste att täcket ska ligga på minst 8 timmar för att ge full effekt, efter invänjningsperioden då antar jag.
Jag har haft ryggtäcket och tyckte det var knöligt att hålla på plats fast jag sydde in det i ett ylletäcke, det gled alltid på sniskan.
Så till slut köpte jag ett fleecetäcke. Hästen har inte haft ont i ryggen sen dess men om det beror på täcket eller nåt annat kan jag inte säga.

Liknande trådar

Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 178
Senast: MiniLi
·
Utrustning Man blir ju gärna lite shoppningbenägen när man har en häst med problem som man tror sig kunna förbättra på så sätt, men jag vet att det...
Svar
12
· Visningar
2 289
Senast: Linda_A
·
Utrustning Är det någon som provat Back on Track Royal Quick Wraps och kan dela lite info om dem? :) Har funderingar på att skaffa dem till min...
Svar
18
· Visningar
3 982
Senast: nullo-modo
·
Kropp & Själ Har problem med ryggen sedan länge och bestämde mig för att testa BoT ryggbälte. Köpte för 2 dagar sedan och är nu inne på min tredje...
Svar
13
· Visningar
1 136
Senast: mollyphlox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka