Sv: Back on track stallbandage med kardborre
Jag har såna till min häst! blev rekommenderad av veterinären att linda min häst med BoT över nätterna efter kotledsinflammation.
Jag köpte först vanliga paddar och lindade, men det är ju jobbigt :smirk: sen kändes det taskigt att be stallägaren linda honom varje kväll när jag själv inte kan va där och dessutom linda av på morgonen (när jag inte är där).
Sen såg jag att det fanns såna här "snabbandage" och ringde först till BoT och frågade lite om dem för jag tyckte inte det stod så mkt på hemsidan. Hon jag pratade med hade själv såna till sin häst o hade använt dom länge o hade inte märkt några som helst problem med dem. Annars står det att de inte funnits på marknaden såå länge, att de därför inte riktigt "vet" effekten osv av dem, att man ska va försiktig o vänja hästen långsamt (men det ska man med all BoT-produkter), att neoprenet (ytterhöljet) inte andas o ska nog därför inte användas sommartid osv.
Jag har iaf inte haft några problem med dem, hästen har aldrig blivit blöt eller svettig under bandagen men jag är noga med att aldrig sätta på dem på blöta ben. Inte heller märkt några svullnader eller reaktioner på bandagen.
Så jag är jättenöjd, men visst ska man va försiktig och uppmärksam på ev reaktioner i början!
Jag följde de rekommendationer som finns, pållen hade dem på sig i 4 veckor, sen dess är han utan dem var tredje vecka.