Back on track stallbandage med kardborre

Zolimita

Trådstartare
Ni som har sådana,vad tycker ni om dem? Funderar på ett par sådana då det känns skönt att slippa linda.

Sv: Back on track stallbandage med kardborre

Jag har dem och tycker att de är jättesmidiga att ha tex till/hem från tävling eller imellan klasser då de är så smidiga ätt ta på/av.
Har de även på nätterna och det funkar super !

Jag är jättenöjd, enkla att sätta dit och lätta att hålla rena. Dock så ska man vara försiktig, dom kan ge kraftigare reaktion än dom vanliga så man måste långsamt vänja hästen vid dom.

Jag tycker dom är helt super duper :love:
Älskar dom.
Dom är jätte smidiga att hålla på med.
Skulle INTE vilja vara utan dom.

Jag har såna till min häst! blev rekommenderad av veterinären att linda min häst med BoT över nätterna efter kotledsinflammation.
Jag köpte först vanliga paddar och lindade, men det är ju jobbigt :smirk: sen kändes det taskigt att be stallägaren linda honom varje kväll när jag själv inte kan va där och dessutom linda av på morgonen (när jag inte är där).
Sen såg jag att det fanns såna här "snabbandage" och ringde först till BoT och frågade lite om dem för jag tyckte inte det stod så mkt på hemsidan. Hon jag pratade med hade själv såna till sin häst o hade använt dom länge o hade inte märkt några som helst problem med dem. Annars står det att de inte funnits på marknaden såå länge, att de därför inte riktigt "vet" effekten osv av dem, att man ska va försiktig o vänja hästen långsamt (men det ska man med all BoT-produkter), att neoprenet (ytterhöljet) inte andas o ska nog därför inte användas sommartid osv.
Jag har iaf inte haft några problem med dem, hästen har aldrig blivit blöt eller svettig under bandagen men jag är noga med att aldrig sätta på dem på blöta ben. Inte heller märkt några svullnader eller reaktioner på bandagen.

Så jag är jättenöjd, men visst ska man va försiktig och uppmärksam på ev reaktioner i början!

Jag följde de rekommendationer som finns, pållen hade dem på sig i 4 veckor, sen dess är han utan dem var tredje vecka.

Min häst fick inte heller några negativa reaktioner men min stallkamrats hästs ben svullnade upp rejält efter att ha haft dom bara 1 timme. Nu är han van så nu är det inga problem längre, men nog ska man vara försiktig.

Nu ska jag beställa ett par såna:) Kilar iväg till Hippsonshopen,de har dessa på rea...

smidigt...
men jag är ju en riktig lindoman och nu går lindande nästan lika fort för mig ;)

Ni som har sådana,vad tycker ni om dem? Funderar på ett par sådana då det känns skönt att slippa linda.
Vi har BOT paddarna,men vi sydde fast dom på gamla transportskydd vi hade hemma(hööks billiga).Även det funkar bra.Vad gör man inte för att stallpersonalen ska slippa stå och linda av varje morgon.Vi är 11 hästar i stallet och flera står lindade efter ridpassen.Det är himla smidigt.

jag har både dom och de vanliga paddarna. BoT's produkter är oslagbara!! de me kardborrde är verkligen jättesmidiga, går fort att sätta på och av. sitter bra på benen oxå

bra fråga... ca 800 tror jag för ett par, men kan finnas nedsatt/billigare om man har tur. om du ska till gbg så ska säkert BoT dit o dom har nog mässpriser.

DOM ÄR KANON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

as smidiga, går fort att bara sätta på, sedan att ta av för stallpersonalen på morgonen! toppen bra! jag är jätte nöjd med mina :)

CARZZ: minns inte riktigt, men räkna på 800/paret!

Nu har de kommit! Ska bli spännande att prova:) Hoppas kardborren räcker till bakbenen,mitt sto har rätt stora ben.

Liknande trådar

Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
941
Senast: Svartkatt
·
Utrustning Nån som vet om back on track pardus L är 58-60 eller 59-60? Står olika beroende på var man läser.
Svar
0
· Visningar
139
Senast: aglaonema
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
659
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Blandraser och renraser