Back on Track täckena

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fladde
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 446
F

Fladde

Hur är Back on Tracks täcken i storlekarna vad kostar dom?
Undrar med vad en sån yggvärmare kostar?

Tacksam för serösa svar :bow: /Fladde

Sv: Back on Track täckena

Du kan ringa eller maila till back on track så får du prisuppgifter.

Jag har ett Back on track utetäcke med hals. Tror dom kostar dryga 3000:- nya nu, köpte mitt för 8 månader sedan. Det är aningens smått i storleken, men tror att det är meningen att det inte bara ska hänga löst överallt eftersom tyget bör väl komma nära hästen för bästa effekt. Passformen är väl sådär, kryssgjordarna var för långa så dom fick jag sy upp & bukgjorden var nästan kort.

Det som gör att det är bättre att ha ett utetäcke är att täcket fungerar som bäst (ger bäst resultat) när hästen är i rörelse, så på så sätt är det ju bra att ha i hagen. Fast man kan ju om man vill ha stalltäcket under sitt utetäcke :idea:
Tror att stalltäcket kostar ca 2500:-
Ryggvärmaren kostar ca 500-600:-
Men jag skulle hellre köpa ett täcke om jag var du!! Mycket smidigare, ryggvärmaren måste du ju sätta fast nån stans oxå & täcket hjälper ju inte bara ryggen utan rumpa, bogar oxå osv...
MVH

Gav 620 kr för ryggvärmaren i November i deras monter på Globen.
Verkar som att de sänkt priset ytterligare nu?

men, back on track bandagunderläggen som finns på hööks, är det exakt samma som finns på sidan (ingen "billig" kopia)..?

Det hade varit kanon för din häst tror jag med det täcket, själv tyckte jag att täcket var ganska stort i storleken, en av mina hästar brukar ha ett 155cm täcke men B o T täcket är 145 och passar utmärkt även till den.

Tack för svaren:bow:
Har köpt ryggvärmaren dom hade inte täcket inne men får det i början av mars får klara mig tills des med ryggvärmaren.

Ingen som vet hur storleken och passforem är på innetäcket?

VA? dyrare?? hahaha okej då ska ja leta efter nåt annat ställe o köpa..! förslag?

Hur är priserna på solvalla vet du det? Funderar på att kolla där istället...

Man kan beställa direkt från Back on Track, det brukar vara billigast så.

*har inget svenskt tangentbord*
Jag har tva innetacken. Kopte dem forra aret och de var da sma i storlekarna. Har strl 155 till bada. Kineserna hade sytt en del saker valdigt daligt, t.ex viss design pa gjorden var inte bra, fasten till bensnoren satt for hogt upp etc. Fodret har spruckit i bogen pa bada tackena. De borde iofs ha fixat till detta till arets modeller. Jag ar tveksam om tackena har haft nagon storre positiv effekt pa mina hastar, men de har iallafall inte skadat dem :-)

okej, d kanske jag ska göra... men ja hitta inte priserna o d på hemsidan, men ja ska leta vidare... :)

Liknande trådar

Utrustning Nån som vet om back on track pardus L är 58-60 eller 59-60? Står olika beroende på var man läser.
Svar
0
· Visningar
139
Senast: aglaonema
·
Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
941
Senast: Svartkatt
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·
Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 176
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka