Back on Track vid kissing spines

R

RosenMedTaggar

Min foderhäst har kissing spines. Har funderat på Back on Track-täcke, eller kanske ländtäcke. Någon med en KS-häst som har provat det? Gör det stor skillnad isf? Det är ju såklart bra ändå, men de är ju väldigt dyra så vill helst slippa lägga ut tusenlappar ifall ett vanligt fleecetäcke funkar lika bra (ryggen ska jag inte bli kall). :)
 
Sv: Back on Track vid kissing spines

Låter som en bra ide om det är någorlunda lindrigt KS, för det är ju viktigt att hållla värme och BoT funkar. Skulle nog helst själv ha satsat på ett nättäcke alt stalltäcke, och vid utegång ha ett utetäcke över om det är kallt.
 
Sv: Back on Track vid kissing spines

Hej!
Jag har en häst med ks sedan drygt sex år tillbaka. Det absolut viktigaste är att se till att hästen alltid är varm så han/hon slipper spänna sig. Även muskulaturen över ryggen är jätteviktig! Tömkörning, rida i skogen och mycket uppbyggande markarbete är ett måste. Men som sagt, du måste inte ha back on track, huvudsaken är att hästen alltid är varm o go.

Lycka till :)
 

Liknande trådar

Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
878
Senast: MiniLi
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 128
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej alla! Ska försöka förklara så tydligt jag kan! x) Jag har en 15 årig häst som för ett par veckor sedan fick konstaterat att han...
Svar
0
· Visningar
690
Senast: Hästanna
·
Ridning Hej! Min kompis i stallet har en häst med Kissing spines, hästen har haft 6olika ägare +den som äger hästen nu. Uppfödaren och ägare nr...
2
Svar
20
· Visningar
3 265

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp