I
Iglatjarn
Back on Track är det bästa hjälpmedel som finns på marknaden! Köp för f-n!!
jag har en 12-åring, halvblod med kronisk lymfangit i ena bakbenet som blossar då och då, någon gång varje sommar vanligast, alltid lite tjock pga ärrvävnaden, men annars är det mest exteriört fult. stackars pållen fick för mycket av det goda (onda) för precis ett år sedan och ådrog sig en kotledsinflammation i höger fram och behandlades en gång sedan blev det bra, nu ganska exakt ett år senare kände jag att någonting var på gång, han betedde sig inte som vanligt vid ridning (går msv dressyr) och vissa dagar kunde nervösa jag ana lite ökad värme runt kotan i viloläge. kanske om jag kände efter riktigt noga var han på väg att fylla ut leden lite oxå. då flertalet inack. i stallet jag nyligen flyttat till oxå tävl dressyr på samma nivå, använde BoT på sina blev jag övertalad att köpa. jag köpte två höga till bakbenen och två mindre till frambenen. 1100 kr, som hittat sa jag.
behöver jag nämna att lymfangitbenent efter ca 2 veckors användning ser ut dsom vilket ben som helst? ärrvävnade är ju kvar, men det övriga svampiga är bortblåst, jag kan känna senorna på hästen. otroligt!
Samt att den inbillade värmen o kotan är väck med pusta. några gallor ser jag inte röken av, inte ens om jag verkligen försöker hitta någon, benen har aldrig varit smalare.
och dressyren? han går som en peng... beware...