back on track

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare jessica19
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 1 999
Sv: back on track

Nej, man köper de styckvis och en kostar ca 300. Jag har aldrig sett några som är mycket billigare än så

jessica19 skrev:
hej

Finns här ngn som har erfarenhet av "back on track"?

Jag har läst lite om dem på internet och jag tycker att dem verkar vara bra, min häst har nästan alltid gallor på frambenen. Gallorna är visserligen inte hårda så det är inget farligt.

Jag funderar på om man skulle köpa de här back on track och ha min hästs ben lindade under natten? Försvinner gallorna då?

De verkar så bra när man läser om dem på internet men jag skulle vilja ha lite andra synpunkter på dem, är de verkligen så bra som alla säger?

MVH // Jessica

En tjej i stallet har blivit besparad två knäoperationer på sin häst tack vare back on track.

Hästkraft i Boden säljer dem för 530 kr paret. Ska själv köpa ett par när jag hämtar mitt BOT täcke som jag beställt på tisdag. Längtar!!!

Jag har en ryggvärmare (och har precis köpt ett par bandageunderlägg men de har inte kommit än). Ryggvärmaren köpte jag när unghästen hade sin muskelskada och det var order om VÄRME, och jag fick SPUNK på värmeler och plastfolie/tidiningar och liniment och fan och hans moster. Så istället fick hon en BoT ryggvärmare. Fungerade lika bra som 'annan värme', hon hade det mellan 12 - 24 h/dygn och det blev aldrig för varmt. Om det hjälpte muskelskadan eller ej är ju svårt att säga, bra blev hon iaf.

Sen har valacken fått ha det, han har en 'problemrygg' och blir lätt spänd. Är mjuk och fin och jättefräsch i ryggen av ryggvärmaren, och tycks gilla den med (men det KAN vara ett förmänskligande). Men på hans rygg ser jag STOR skillnad om han haft ryggvärmaren eller ej. (Jag syr förresten fast den i täckets foder med hjälp av ringarna).

Nu har jag beställt ett par bandageunderlägg (för 250 spänn, begagnade..ha ;P ) att linda bak med på nätterna här när stallperioden kommer. Han har börjat fylla i ffa bak när han står inne. Ingen aning om varför, men eftersom han inte är helt kry i sina ben, och jag sett sådan skillnad av ryggvärmaren så tänker jag prova. Har Cabejo Heaterpadder (värmepaddar) som gör skillnad, men jag har råkat punktblistra honom med dem ett par gånger och är lite 'nervös' över att använda dem, minsta veck och han får punktblistring. Men min tanke är faktiskt att göra lite experiment och se vilken skillnad det är mellan heaterpaddarna och BoT. Typ en padd på vardera benet.

Ser jag skillnad och tycker BoT bandageunderläggen fungerar är det väl bara köpa sex stycken till och linda båda hästarna runt om på nätterna (och gå upp klockan fyra för att linda av *stön*)

Konstigt, jag som bestämt hade för mig att jag hittade dme för 300 :- paret förut. :confused: Hur som helst så är de väldigt dyrt, så nu får det banne mig funka som det ska!

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·
Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 168
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 228
Senast: valy
·
Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
1 193
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka