Back on Track

Piccadilly

Trådstartare
Funderar på att införskaffa mig Back on track-paddar att ha som nattbandage. Har hört att det kan reducera gallor. Men frågan är om de verkligen inte går lika bra med vanliga nattbandage.. eller? Nån som provat?

//Alexandra

Sv: Back on Track

Vanligt nattbandage kan minska svullnader om hästen blir svullen av o stå inne/still för mycket. Men o minska gallor har jag svårt för att tro.

Sv: Back on Track

min pålle (som iofs är gammal) blev mycket bättre i sina bakben när jag hade honom lindad. Han blev mindre svullen, och jag tycker att gallorna blev mycket mindre.. speciellt om man jämför med nu, jag har inte så mycket tid som jag skulle vilja, så han blir inte riden så ofta och är inte lindad på natten längre, han är både svullen på morgonen och väldigt gallig.. till kvällen har svullnaden gått bort när han varit ute i hagen men gallorna är naturligtvis kvar..
jag använde fleecelindor och vanliga paddar, i fleece/teddy.

Liknande trådar

Utrustning Nån som vet om back on track pardus L är 58-60 eller 59-60? Står olika beroende på var man läser.
Svar
0
· Visningar
140
Senast: aglaonema
·
Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
946
Senast: Svartkatt
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
977
Senast: Shixle
·
Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 178
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Om skilsmässa
  • Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025

Hund, Katt, Andra Djur