Back on track

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Notorius
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 020
N

Notorius

Har aldrig använt BoTs produkter, men mamma och pappa tycker att vi ska köpa och testa på min häst, så nu vill jag veta vad ni tycker om ländtäcket och ryggstycket. :banana:

Sv: Back on track

BoT är ju inte något "mirakelmedel" det fungerar bättre mot vissa saker o sämre mot andra ...
jag är åf o har fått mycket positiva responser från reumatiker, whiplash-skadade, o andra liknande åkommor. för hästar funkar det bra mot gallor, senproblem, muskelstelhet, men även olika ledproblem.
om hästen har problem med kotförskjutningar bör alltid en kiropraktor eller veterinär kontaktas för behandling. enbart BoT hjälper inte alls. däremot kan det fungera förebyggande efter det att kotorna har flyttats rätt.
överhuvudtaget har BoT en positiv inverkan på åkommor där värme är en bra behandlingsmetod. värme ökar blodgenomströmningen och därmed ökar läkningshastigheten (näringsämnen förs snabbare ut i kroppen och slaggämnen forslas bort).
använder det själv när jag fått nackspärr och för att förebygga träningsvärk.

Jag har inte täckena själv, men jag har hört väldigt mycket positivt om dom.

Dock tror jag att det är väldigt individuellt hur bra de verkar, bandagepaddarna fungerade t.ex. ingenting på min ponny...

På min häst som haft ont över ryggen, bäckenet, har ryggvärmaren varit toppen! Den ökade cirkulationen på henne, så pass mycket att hon fick gallor av den i början.. Men det såg jag som ett gott tecken! Ryggvärmaren i kombination med behandling av Equiterapeut, massage och stretching har gjort att hon är bra i sin rygg nu! :banana: :banana: Så jag har helt sonika beställt ett ländtäcke också att ha när jag rider när det blir kallare igen.

Min häst fick vid en omkullridning en kraftig kotförsjuktning som vi har behandlat hos kiropraktor under 8 månaders tid. Ska dit snart igen och fråga om hans åsikt kring BoT.
Jag är mest intresserad av ländtäcket, vad tycker du som åf om det?

det hjälper ju som sagt bara mjukdelar, men kan hjälpa spända muskler att slappna av mer, har själv använt knäskyddet och det räddade mitt knä under en långvarig inflammation. Deras produkter är prisvärda tkr jag!

Liknande trådar

Utrustning Nån som vet om back on track pardus L är 58-60 eller 59-60? Står olika beroende på var man läser.
Svar
0
· Visningar
140
Senast: aglaonema
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
202
Senast: Shixle
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 228
Senast: Capybara
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka