Back on track

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Plutten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 1 558
P

Plutten

Hej
Är det nånn som använder back on track här ? Eller nått annat bra värmande ?Hur fungerar det ?

Tacksa för många svar :bow: :p

Sv: Back on track

jag annväänder back on track paddar ocg ryggskydd.. de är verkligen super och värda varenda krona!

jag använder back on track paddar till hästen och knä + handledsskydd till mig och de funkar underbart bra :love:

Ska köpa ett par benpaddar till min lilla sötis snart :)

Dollar

Senast ändrad av en moderator:

Back on track verkar ju vara super bra :idea: Tack för alla svar :bow:

Använder paddar och ryggvärmaren. Fick hem ett hasskydd idag med, som jag inte hunnit prova.

Fungerar suveränt om man frågar mig, och hästarna älskar ryggvärmaren =)

/Alexandra *drömmer om ett BoT-täcke..*

Jga har köpt deras benpaddar med kardborre.
Super duper.
Ska köpa till andra häste så fort de får in det igen..

Jag har både stalltäcket, vintertäcket, paddar och hasskydden i BoT och jag säger då det = Skulle ALDRIG vilja vara utan dom till pållarna ;)
Dom är jätte mjuka i kroppen osv och verkar må superb och hej då med alla gallor ;)

Använder paddarna och täcke, dom är helt super. Pållan har fått helt gallfria ben och tom överbenet har blivit mkt bättre..:bow:

Sen älskar hon verkligen täcket.. Slappnar av direkt då hon får det på sig och sen står hon som bara och halsover..:p

*kl*

hur snabbt verkar t.ex. paddarna, hur lång tid tar det innan gallorna är borta?

Jag har läst att BOT paddarna skall vara likvärdiga med vanligt liniment hur väl tycker ni det stämmer? Min häst har fått någon mystisk muskelskada, (ej utredd ännu) men han står med värmebandage på nätterna pga detta. Det skulle ju vara toppen om man slapp kladdet med linimentet om effekten av paddarna var densamma...?

I BoT finns en slags keramiskväv som reflekterar infravärme vilket ökar blodcirkulationen i området.

Jag har paddarna och de funkar superbra!
Om du t.ex. lindar ett ben med BoT så hålls ju cirkulationen igång sammtidigt som det håller benet varmt när padden är på. Om du bara skulle stryka på ett linement ( vi säger att det ärä ett värmelinement) Så hålls ju värmen och cirkulationen igång bara ett tag.

Min häst kom in från hagen med svullet ben så jag lindade med paddarna och morgonen där på var svullnaden borta. Men det kan ju finnas ett linement som funkar så pass bra det vet inte jag...

*kl*

Allmän fråga - använder ni b.o.t. nu när det är varmt också, eller är det främst under kallare perioder? Funderar främst på ryggstycket

Liknande trådar

Utrustning Nån som vet om back on track pardus L är 58-60 eller 59-60? Står olika beroende på var man läser.
Svar
0
· Visningar
141
Senast: aglaonema
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 269
Senast: MiniLi
·
Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
574
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
202
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka