Back On Track!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Candlegirl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 307
C

Candlegirl

Hej!
Jag undrar om någon har köpt o använt sig av Back On Track prylarna?
Jag köpte själv ett par paddar som jag inte använt än, men som ska användas så fort hovslagarn varit här.
Tänkte köpa ett ländtäcke också, har någon använt det? Är det bra ? Tänkte använda det i vinter då min skrutt är lite stel i bakvagnen.:idea:
Har ni andra saker? Berätta gärna vad ni tycker...:bow:

Sv: Back On Track!

hej jag avgudar BoT, min häst är som smör i solen efter att använt deras täcke, har även paddar som jag lindar med om jag rider på hårt, har "nattbandage" med snabb knäppe i neopren, helt suveräna, har ryggvärmaren ( köpte den innan täckena kom) som gjort susen, lägger den upp om halsen på natten.
Själv har jag T-shirtnen eftersom jag har en väldigt dålig skuldra. Handleds skydd, eftersom jag är över rörlig och får inflamationer i lederna, men inte nu mer :):banana:är frisk som en nötkärna.
Har strumpor eftersom jag har dålig blodcirkulation ( fryser som fan på vintern annars)
Har ryggbältet, då jag pajjar ryggen titt som tät... en natt med den och dagen efter är räddad.
Har schabrak som är kanon, sadeln ligger som gjutet ch hästen hoppar som en gud.
Har armbågs skydd, som grannen fått... hon är beroende av den nu typ för sin tennisarm, men helt ok sa hon, inget annat har ju fungerat, nu kan hon sova!
Ja BoT har förändrat mitt och hästens liv, ja till och med grannens :):banana:

OJ!!:eek:
Måste nog genast beställa eftersom det är rea:idea::D
Härligt att höra att det funkar!!
Fler som använder det ??

Jag hade paddar till hästen viket inte funkade alls. :crazy: Han hade en skada i ett ben som gjorde att han fick mera gallor än vanligt. Och eftersom jag bara hört bra om BoT tänkte jag att jag kunde testa eftersom han också började bli till åren och tänkte vara lite snäll mot hans ben. :angel:

Har dock aldrig någonsin sett sånna svullna ben som han fick av dom! Flörsökte verkligen i flera veckor i olika omgångar att få det att funka, men icke. Spelade ingen roll vilket ben de satt på, hur länge de satt mm, det blev riktiga elefantben! :crazy:
Sålde dom och kommer aldrig någonsin sätta BoT på honom kan jag lova!

Har dock ett ryggbälte till mig, och jag som var vääääldigt skeptiskt måste säga att det funkar bra. Det blir väldigt varmt och skönt och ryggen gör mindre ont när jag har den. Dock kan jag inte säga om det just är BoT eller bara att jag har något runt ryggen som stöttar då jag alrig haft vanligt ryggbälte. Men skönt är det ialfl.

Jag hade paddar till hästen viket inte funkade alls. :crazy: Han hade en skada i ett ben som gjorde att han fick mera gallor än vanligt. Och eftersom jag bara hört bra om BoT tänkte jag att jag kunde testa eftersom han också började bli till åren och tänkte vara lite snäll mot hans ben. :angel:

Har dock aldrig någonsin sett sånna svullna ben som han fick av dom! Flörsökte verkligen i flera veckor i olika omgångar att få det att funka, men icke. Spelade ingen roll vilket ben de satt på, hur länge de satt mm, det blev riktiga elefantben! :crazy:
Sålde dom och kommer aldrig någonsin sätta BoT på honom kan jag lova!

Har dock ett ryggbälte till mig, och jag som var vääääldigt skeptiskt måste säga att det funkar bra. Det blir väldigt varmt och skönt och ryggen gör mindre ont när jag har den. Dock kan jag inte säga om det just är BoT eller bara att jag har något runt ryggen som stöttar då jag alrig haft vanligt ryggbälte. Men skönt är det ialfl.

Jag har som sagt va inte använt mina paddar än. Skrutt har gallor bak, vilket jag tänkte "testa" BOT med. Dessutom köpte jag bara 2, istället för 4, om de inte funkar.

Jag använder ryggördeln på mig själv när jag har tränignsvärk och är stel i ländryggen. Mycket effektivt. Värken försvinner eller dämpas i vart fall ordentligt.

hej jag avgudar BoT, min häst är som smör i solen efter att använt deras täcke, har även paddar som jag lindar med om jag rider på hårt, har "nattbandage" med snabb knäppe i neopren, helt suveräna, har ryggvärmaren ( köpte den innan täckena kom) som gjort susen, lägger den upp om halsen på natten.
Själv har jag T-shirtnen eftersom jag har en väldigt dålig skuldra. Handleds skydd, eftersom jag är över rörlig och får inflamationer i lederna, men inte nu mer :):banana:är frisk som en nötkärna.
Har strumpor eftersom jag har dålig blodcirkulation ( fryser som fan på vintern annars)
Har ryggbältet, då jag pajjar ryggen titt som tät... en natt med den och dagen efter är räddad.
Har schabrak som är kanon, sadeln ligger som gjutet ch hästen hoppar som en gud.
Har armbågs skydd, som grannen fått... hon är beroende av den nu typ för sin tennisarm, men helt ok sa hon, inget annat har ju fungerat, nu kan hon sova!
Ja BoT har förändrat mitt och hästens liv, ja till och med grannens :):banana:

Shit! Hur rik är du egentligen? :D:D

Liknande trådar

Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 178
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 464
Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
1 199
Senast: Scata
·
Utrustning Hej! Jag ska börja ha back on track stallbandage på nätterna på min häst. Men har inte hunnit köpa än. Jag har back on track paddar som...
Svar
1
· Visningar
837
Senast: LilaTiger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejt
  • Lekstuga
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur