Back on track?

Osterang

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av en sån till islandshäst? Jag funderar på att spara till en.. Min häst spänner sig lätt i kors/rygg så jag tänkte att man kanske kan använda den för att mjuka upp musklerna så han blir mjukare inför ridningen..
Han har haft ett back on tracktäcke (eller iaf magnettäcke) när equiterapeuten har varit här och han blev väldigt avslappnad och lugn av det.
Den modellen jag tänker på är en lapp som man antingen kan sy fast på ett täcke precis över länden eller sätta fast med en gjord..

Skriv gärna ner era erfarenheter, både possitiva och negativa :)

Sv: Back on track?

min syrra har den till sin häst och den funkar jätte bra, han har blivit en helt annan häst nu han rör sig mycket mer avslappnat och elastiskt. han har haft problem med inflammationer och spänningar i ryggen. han har den på sig innan och efter träning nu på sommaren och ska väl ha den på nätterna när vi stallar in.

jag har även benpaddarna till min häst och jag är helnöjd med dessa med.

Jag har hört många som är missnöjda med den där ryggbiten för att den är svår att få att ligga på rätt ställe.
Samt att det är bökigt om man har flera olika fleecetäcken tillexempel som man vill kunna använda ryggdelen till.

Jag har fleecetäcket och min ena häst älskar sin "pyjamas"
(nu är det ju för varmt om nätterna dock..) och står och njuter när den kommer på.

Hästen har blivit lugnare och mjukare, mer avslappnad sen jag började med BoT fleecetäcke.

Jag har själv ryggbälte i BoT, räddningen för ryggen! :love:

Tack för svaren! Min kompis har den där lappen, hon fäster den på ryggen med hjälp av en täckesgjord och en brösta och det funkar bra.. Jag har funderat på att skaffa en BoT till min rygg också :)

Liknande trådar

Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 178
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej, I julas köpte jag en back on track hjälm eq3 med samhetsfinish eftersom jag började rida unghäst I samma veva och då ville ha något...
Svar
4
· Visningar
1 530
Senast: Marvin
·
Utrustning Man blir ju gärna lite shoppningbenägen när man har en häst med problem som man tror sig kunna förbättra på så sätt, men jag vet att det...
Svar
12
· Visningar
2 289
Senast: Linda_A
·
Utrustning Någon som har erfarenhet om back on track täckena, antingen det fleecetäcket eller den nya varianten? :) Vad tycker ni om dem? Är dom...
Svar
0
· Visningar
463
Senast: Viktoria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka