Bukefalos 28 år!

Back on Track

Limelight

Trådstartare
Tänkte höra om det är någon utav er som testat Back on Track produkterna till oss människor?
Jag är väldigt intresserad a att köpa en kudde från Back on Track, har så jädrans ont nacken jämt och folk säger att magneterna kan hjälpa till att bota sådant. Undrar även hur många gram man ska ha i kudden då, finns 2 olika sorter, 450g och 600g.
Vet att det är riktigt bra till djur, men funkar det liks bra på oss? :)
 
Sv: Back on Track

Har en BoT bäddmadrass kan inte annat än att säga :love::love::love:

Jag har problem med axlar, nacke, ländrygg och höfter allt blev bättre efter ett par nätter i sängen, nu kan jag ha ont på kvällen men vaknar alltid utan smärta på morgonen.
 
Sv: Back on Track

Då hjälper det alltså lika bra på oss som på djur! Kul att höra :)!.
Tänk vad skönt att iallfall vakna utan värk ;)
 
Sv: Back on Track

Tänkte höra om det är någon utav er som testat Back on Track produkterna till oss människor?
Jag är väldigt intresserad a att köpa en kudde från Back on Track, har så jädrans ont nacken jämt och folk säger att magneterna kan hjälpa till att bota sådant. Undrar även hur många gram man ska ha i kudden då, finns 2 olika sorter, 450g och 600g.
Vet att det är riktigt bra till djur, men funkar det liks bra på oss? :)

Jag har använt BoT till en tennisarmbåge och det blev absolut ingen skillnad alls!:( Det fungerade i detta fall bättre med ett Vulcan - tror jag att det heter!! - skydd ifrån sportaffären!
Jag gjorde enligt konstens alla regler men efter att ha testat under en månad blev jag väldigt tveksam till produkterna överlag....
 
Sv: Back on Track

Jag har deras armbågsskydd, funkar super då jag får ont i armbågarna när jag fotograferar med tunga objektivet. Har problem med armbågslederna i största allmänhet, o märker stor skillnad efter en halvtimma. Sen har jag fuskpolon med polokrage och tyg som går ner på bröstkorgen och över skuldrorna. Perfekt när man är spänd, ger lite värmande känsla.
 
Sv: Back on Track

Jag har använt BoT till en tennisarmbåge och det blev absolut ingen skillnad alls!:( Det fungerade i detta fall bättre med ett Vulcan - tror jag att det heter!! - skydd ifrån sportaffären!
Jag gjorde enligt konstens alla regler men efter att ha testat under en månad blev jag väldigt tveksam till produkterna överlag....

Trist att höra :(. Men jag trodde att Vulcan och BoT var uppbyggda på samma innehåll??. Mkt skumt iaf
 
Sv: Back on Track

Jag har deras armbågsskydd, funkar super då jag får ont i armbågarna när jag fotograferar med tunga objektivet. Har problem med armbågslederna i största allmänhet, o märker stor skillnad efter en halvtimma. Sen har jag fuskpolon med polokrage och tyg som går ner på bröstkorgen och över skuldrorna. Perfekt när man är spänd, ger lite värmande känsla.

Kul att höra att det fungerar på folk, blir superglad. Jag har vart inne på BoT länge, men aldrig blivit av att man köpt, men nu ska jag banne mig köpa en kudde iaf!! :). Jag har så satans ont i nacke och axlar varje morgon man vaknar, hoppas att kudden kan hjälpa mig med den smärtan.
 
Sv: Back on Track

Nåt som hjälpt mig med smärta i nacke o axlar är en riktig ergonomisk kudde, Royal Rest heter min o finns på apoteket. Två höjdlägen så man kan variera om man ligger på sida eller på rygg. Jag kan rekommendera att köpa en riktig kudde som ger stöd, och sen köpa en filt eller liknande i BoT, o lägga över kudden inför natten. Den kan du även använda på andra delar av kroppen sen. Då spar du en hel del pengar :)
 
Sv: Back on Track

Nåt som hjälpt mig med smärta i nacke o axlar är en riktig ergonomisk kudde, Royal Rest heter min o finns på apoteket. Två höjdlägen så man kan variera om man ligger på sida eller på rygg. Jag kan rekommendera att köpa en riktig kudde som ger stöd, och sen köpa en filt eller liknande i BoT, o lägga över kudden inför natten. Den kan du även använda på andra delar av kroppen sen. Då spar du en hel del pengar :)

Jag hann beställa BoT kudden innan ditt tips och kudden kom hem idag, snacka om snabb levernas ;).
men jag ska skriva upp ditt tips, för hjälper inte BoT kudden ska jag åka bums in och köpa en Royal Rest kudde! Visste inte att apoteket hade sådana saker, så snack aom förvånad jag blev när du skrev det ;).
Tack för tipset :)
 
Sv: Back on Track

Jag har värk i nacke & axlar efter en bilolycka (whiplash). Sover med BoT t-shirt och nackskyddet, har hjälpt mig massor. Jag har mycket mindre ont sen jag fick dem.

Tror det beror på att jag vaknar med "uppvärmda" muskler och kan därför röra mer på dem och blir inte lika stel. Är det riktigt aj-aj så masserar jag först in med heat lotion och väntar en stund och sen på med BoT.

Kudde vet jag inte om jag hade vågat, min nacke är jättekänslig för att få fel höjd. Har nog köpt 5 kuddar senaste året och ligger fortfarande på min gamla:crazy:
 
Sv: Back on Track

Jag har värk i nacke & axlar efter en bilolycka (whiplash). Sover med BoT t-shirt och nackskyddet, har hjälpt mig massor. Jag har mycket mindre ont sen jag fick dem.

Tror det beror på att jag vaknar med "uppvärmda" muskler och kan därför röra mer på dem och blir inte lika stel. Är det riktigt aj-aj så masserar jag först in med heat lotion och väntar en stund och sen på med BoT.

Kudde vet jag inte om jag hade vågat, min nacke är jättekänslig för att få fel höjd. Har nog köpt 5 kuddar senaste året och ligger fortfarande på min gamla:crazy:

Nu har jag sovit med kudden i 2 nätter och tycker redan den fungerar som den ska. Har fortfarande lite ont, men absolut inte så mycket som jag haft, tycker kudden var i perfekt höjd för min del. Finns 2 olika stoppningar, och jag gillar höga kuddar så blev den med mest fyllning :).

Lider med dig över din whiplash, skönt att du hittat något som kan hjälpa dig lite iaf. !
 
Sv: Back on Track

Jag har problem med ryggen efter en kotförskjutning och BoTryggbälte har minimerat mina ryggproblem Innan BoT hade jag ofta ryggskott och nästan konstant värk i rygg och höfter, sen jag började med ryggbältet har jag haft långa helt smärtfria perioder och när jag fått problem har det hjälpt helt med bara några dagars använding. Innan jag började med ryggbältet ville min läkare sjukpensionera mig, nu har jag jobbat på industri i 3 år utan en enda sjukdag pga ryggen.
Har även problem med en handled och även där hjälper BoThandledsskydd superbra, blir smärtfri på bara några timmar.

Ja, jag är lyrisk och så fort jag har råd ska jag skaffa en bäddmadrass!
 
Sv: Back on Track

Jag funderar på om det är något man ska tänka på om man har vissa sjukdomar eller äter vissa mediciner?

Annars ska jag införskaffa rygg + nackskydd (den "polomodellen" som går ner en bit) Var ju inte alls så dyrt som jag trodde!:)
 
Sv: Back on Track

Jag har ett Back On Track armbågsskydd som jag provat mot mina musarmsproblem. Men det har inte hjälpt ett dugg!

Visst kan det vara skönt med lite extra värme ibland, men det hade säkerligen fungerat minst lika bra med fleece, ylle eller något annat material. Jag tror inte på att detas "invävda kerakikpulver" har så unika egenskaper som de påstår. Det är värmen som gör jobbet, och då fungerar det även med andra isolerande material.

Dessutom var resåren dålig, så trots att jag på säljarens inrådan köpte ett skydd som var lite trångt så blev det löst och sladdrigt, och satt inte alls bra efter några veckor.
 
Senast ändrad:
Sv: Back on Track

Verkar som det finns både folk som är supernöjda och inte alls är nöjda med BoT sakerna.
Jag köpte mig som sagt en kudde här för snart 2 veckor sedan och kan säga att det inte hjälper till hundra procent, men visst anser jag att det har hjälpt mig mycket. Funderar på att köpa mig en filt i BoT för att lägga på den sidan av nacken jag inte har mot kudden.
Jag är en sådan person som liger blixt stilla om nätterna så tror det skulle kunna funka :).
 
Sv: Back on Track

Jag har använt BoT till knäna, sånna hära speciella för just knän. Har haft mycket inflammationer till och från just i knäna och jag kände skillnad redan efter 3 nätter! :)
 
Sv: Back on Track

Tänkte beställa för nacken nu och mätte på 35 cm, vilket då borde bli deras minsta (S) eftersom M är på 39...men tänk om S blir för litet? Vad är bäst? Lite större eller lite mindre?

Och är 298:- ett vettigt pris? Eller kan man få dem billigare någonstans?
 

Liknande trådar

Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
914
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
912
Senast: Scata
·
Hästmänniskan Funderar på att köpa en Back on Track Posture Reminder. Någon som har erfarenhet? satt den bekvämt eller skaver den vid armhålorna...
Svar
1
· Visningar
678
Senast: Leeelot
·
Utrustning Man blir ju gärna lite shoppningbenägen när man har en häst med problem som man tror sig kunna förbättra på så sätt, men jag vet att det...
Svar
12
· Visningar
2 047
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp