Backhoppning i Stockholm?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare golit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 989

golit

Trådstartare
Visserligen hotar havet att stiga av klimatförändringen och man skulle behöva höja upp de flesta svenska städer någon meter eller så, men att bygga upp ett alplandskap i Stockholm är väl ändå att ta i?

Vinter-OS i Stockholm?! Vansinne.

Sv: Backhoppning i Stockholm?

Sökte de inte med Åre? Däremot vet jag inte riktigt vilka grenar som skulle kunna vara i Sthlm? Typ hockey och curling kanske?

Allt utom storslalom, störtlopp, superkombination & super g skulle gå i Sthlm.

:crazy: Stackars längdåkarna! Vore det inte lättare för Sverige att arrangera sommar-OS? Jag har dålig koll på allt som ingår där, men vinter-OS känns som att det skulle behöva vara så utspritt för att bli bra. Alpint i Åre, längd och skidskytte i Falun eller Östersund och resten i Sthlm.

Nä, inget OS till Sverige tack.

:crazy: Stackars längdåkarna! Vore det inte lättare för Sverige att arrangera sommar-OS? Jag har dålig koll på allt som ingår där, men vinter-OS känns som att det skulle behöva vara så utspritt för att bli bra. Alpint i Åre, längd och skidskytte i Falun eller Östersund och resten i Sthlm.

Nä, inget OS till Sverige tack.

Sommar-OS är alldeles för stort för Sverige tror jag. Vinter-OS skulle vi kunna klara av. Men jag är mycket tveksam till det ändå.

För de flesta av oss är OS ändå något man ser på TV.

OS i Stockholm?! Vansinne.

Jag klipper lite i Golits inlägg. OS vore säkert jätteballt, men jag anser att IOK är som en maffiaorganisation som tar värdstaden som gisslan, pekar ut vad som ska göras, tar alla pengarna och försvinner när allt är över. Inte helt olikt Egyptens gräshoppor.

Det är väl samma typ av gubbar som byggt inte bara en utan två jättearenor inom loppet av ett år som tycker att det är en bra idé. De flesta av oss andra inser idiotin i att ha vinter-OS i en huvudstad där man kämpar för att få bort snön istället för längre upp i landet där det finns naturligt i mängder och färre folk att flytta runt.

Det är väl samma typ av gubbar som byggt inte bara en utan två jättearenor inom loppet av ett år som tycker att det är en bra idé. De flesta av oss andra inser idiotin i att ha vinter-OS i en huvudstad där man kämpar för att få bort snön istället för längre upp i landet där det finns naturligt i mängder och färre folk att flytta runt.

Lite krasst så har ju IOK redan förkastat idén med för spridda spel. En gång i tiden sökte Göteborg med Falu och Åre, innan man insåg att enda chansen var att få det i Östersund-Åre. Viket var nära..

VinterOS i Stockholm är lite som vinter OS i Rom, eller New York. Visst kan det finnas snö eller göras snö och visst finns det backar om man åker 10 timmar..

Men det kanske är så.. att man måste rättfärdiga byggandet av två olönsamma arenor i Sthlm genom att söka OS?

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
4 017
Senast: malumbub
·
Hemmet Jag ska ta ut en värderingsman för omvärdering av min bostad i förhoppningen att kunna lägga om lånet. Nu har jag däremot haft en vild...
Svar
13
· Visningar
1 087
Senast: lil-sis
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
17 034
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 170
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025
  • Svensk Politik 4

Hund, Katt, Andra Djur