Bada, hur ofta?

Sv: Bada, hur ofta?

Med schampo kanske 2 gånger per år.
Utan schampo görs periodvis varje dag :(. Hon har visserligen en kort slät päls som smutsen lätt faller av från men när det är riktigt lerigt och slaskigt ute så kommer det nytt hela tiden så hon måste sköljas av. Dessutom bor vi i stan och vintertid så lär hon ju få på sig en del salt som jag inte vill sitter kvar.
 
Sv: Bada, hur ofta?

gamm-tanten tvättas med schampo när hon rullat sig i något äckligt, vilket lämpligt nog brukar sammanfalla med när det ändå är dags för en stor-trimning(dvs totalt 2-4g/år). blir det schampo över händer det att lilltjejen får sig en omgång också, bara av farten :) skägg tvättas när det börjar lukta illa, och inför utställningar tvättas skägg och benhår. sköljer aldrig av dem, pälsen blir konstig på tanten då...
 
Sv: Bada, hur ofta?

Med schampo: Inte särskilt ofta. Kanske max en gång/år?
Utan schampo: Nästan aldrig. Det är väl mest för att ge svalka på sommaren i så fall, men den biten löses oftast och enklast genom att vi tar oss ner till sjön.
 
Sv: Bada, hur ofta?

Med Schampo, oj... kanske en gång vart tredje år? Inte för att det behövs för att pälsen ska bli fin utan för att hjälpa till att få bort vinterpälsen snabbare om vintern varit hård.

Spolar av gör jag aldrig heller. I tisdags störtade han (av misstag) ner i dy på skogspromenaden. Han var täckt upp på magen, var kolsvart och stank. När vi var hemma 15 minuter senare var allt borta :p
 
Sv: Bada, hur ofta?

I princip aldrig. När jag tänker efter har jag aldrig schamponerat Leia och hon är drygt 1,5 år. däremot har det blivit underredsspol några gånger. Mina gamla hundar badade jag några gånger om året, de rullade sig emellanåt i äckelgrejjer så då blev det ett bad.
 
Sv: Bada, hur ofta?

Spolar av gör jag aldrig heller. I tisdags störtade han (av misstag) ner i dy på skogspromenaden. Han var täckt upp på magen, var kolsvart och stank. När vi var hemma 15 minuter senare var allt borta :p

Så är det på Sally också, skillnaden är att hon sällan hoppar ner i dyhål av misstag :angel:. Smuts man kan dra på sig ute i skogen försvinner oftast innan man kommer hem, den värsta smutsen är den som finns på gångvägarna vintertid :(
Jag avundas inte min kompis med golden med en päls som samlar på sig allt grus och lera och drar in.
 
Senast ändrad:
Sv: Bada, hur ofta?

Av ren självbevarelsedrift så torkar jag hellre lera från golvet än sköljer av hundarna :angel:

Det blir 4 st, som verkar vara i en masspsykos och river hela huset när dom blir duschade. Jag har fått se den annars så klumpiga Grisen klättra sidledes längs soffan i rena farten, den annars så vuxna Benjamin ååååla längs hela golvet och torka pälsen mot tapeterna och.. Och..
:crazy:

Nej, här kör vi med tass-handduk och sen torkar jag av golvet med moppen istället :D

Haha, sådär blir Sigge också när han är nybadad! :D
 
Sv: Bada, hur ofta?

Har pudelmix så tyvärr 1 gång varje månad eller ev varannan månad i samband med klippning. Tvättar ev ben och underredet med vatten om han har sprungit i lera men efter kissrundor i regn duger en handduk gott. Hur ren han egentligen är är en annan fråga men det värsta kan borstas av när det torkat iallafall.
 
Sv: Bada, hur ofta?

Det är rätt kul att titta på när man har EN hund, Benjamin fick bada oftare när han var ensamhund. Nu inser jag att jag inte har någon drulleförsäkring, och håller mig på den säkra sidan ;)
 
Sv: Bada, hur ofta?

Min Saluki badas med schampoo kanske 1-2ggr i månaden, men beror ju på att jag ställer ut han mycket med.

Och bena bruka jag bara skölja av när han är riktigt smutsig, annars får dom torka så ramlar skiten bor ändå:p

Min Japanese chin badar jag med schampoo varannan vecka, men bero ju på han är långhårig och för behålla pälsen i bra utställnings skick så blir det ofta.
Sen om det är lerig period blir det så klart ofta, Samtidigt som mitt i sommaren då han inte blir lika smuttig och blöt så duschar jag han med schampoo kanske bara 1gång månaden.
 
Sv: Bada, hur ofta?

Av ren självbevarelsedrift så torkar jag hellre lera från golvet än sköljer av hundarna :angel:

Det blir 4 st, som verkar vara i en masspsykos och river hela huset när dom blir duschade. Jag har fått se den annars så klumpiga Grisen klättra sidledes längs soffan i rena farten, den annars så vuxna Benjamin ååååla längs hela golvet och torka pälsen mot tapeterna och.. Och..
:crazy:

Nej, här kör vi med tass-handduk och sen torkar jag av golvet med moppen istället :D

Haha! så blir mina när jag badat hela dem, men då blir det buren för Zala och koppel på för Waha tills de lugnat sig :angel:

Jag har tasshandduk också. Sopar golvet dagligen och dammsuger kanske två gånger i veckan - trots att jag då spolar av lera...

Har kommit på att jag verkligen hatar att bo i stan. Varenda rastgård här är jättelerig nu när det är blött. Finns en fårhage att släppa i, men den är så långt bort att vi sällan tar oss dit. Finns ett sandtag att släppa i, men där vill jag bara släppa på vardagkvällar för att det är mitt i ett industriområde och det är ju så satans mörkt nu... Dessutom, varenda fin och underbar skog här är naturreservat och full av hästar med ryttare. Någon som har en villa "mitt ute i ingenstans" men nära till mataffär där jag och mina två damer kan få bo? :D
 
Sv: Bada, hur ofta?

duschs av fem dagar i veckan pga av mitt jobb. det e inte så kul med koskit i hela huset...
shampo varanna vartredje vecka. skulle helst göra det minst en gång i veckan helst varjar gång hon sköljs av.
 
Sv: Bada, hur ofta?

Men Schampo var tredje vecka under sommarn något mer sällan under vintern. hon duchas med schampoo innan hon ska klippas:) (klipper henne själv)

utan schampo Det blir några gånger varje vecka, när hon är lerig eller stora snöklumpar (men det lär väll aldrig hända den här vintern:devil:). Men det är bara benen+ magen:)
 
Sv: Bada, hur ofta?

OT: någon som vet vad det kostar att lämna in hunden hos en hundfrisör och få den badad? vi ska spendera julen hos min pappa och jag funderar på att lämna in loke för badning så att de flesta lösa håren tappas hos frisören istället för hos farsan...

Det kostar ungefär 500-700 för mig att lämna in min nuffe. Då får jag tillbaka honom badad, fönad, urborstad och friserad (klipper tassar och öron samt hygienklippning på mage).
 
Sv: Bada, hur ofta?

ok, det tåls att tänkas på :). det hade ju varit himla skönt att slippa göra det själv.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag hörde på BBC nyligen att det är problem i brittiska nationalparker pga hundar, med fästing/lopp-medel typ SpotOn, som badar i sjöar...
Svar
15
· Visningar
785
Senast: BornAgain
·
  • Låst
Hemmet Med tanke på tros-tråden och hur ofta man byter dessa: Hur ofta byter ni badhanddukarna? Alltså de som används i badrummet efter dusch...
11 12 13
Svar
257
· Visningar
8 631
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Jag och ska semestra i Sverige i år och det med tält. Det blir premiär för mig men det finns säkert flera vana campare här :). Jag har...
Svar
7
· Visningar
575
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Regn, grusade vägar och leriga rastgårdar är ju inte det roligaste direkt. Jag går här och dagdrömmer om att ha en vattenslang utanför...
Svar
16
· Visningar
1 191
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp