Bada med hästar på stranden

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Mli
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 2 723

Mli

Trådstartare
Hur är det nu egentligen, vad säger lagen om hästbadande på stranden?

Jag fattar givetvis att man inte ska åka ner till en välbesökt badstrand under dagtid och så, men vad gäller annars?

Nån som har ett bra tips om hästbadplats längs Ystadkusten eller så?

Går dessa regler under allemansrätten?

Sv: Bada med hästar på stranden

Jag tror inte att du får bada på en badplats som i huvudsak är avsedd för människor överhuvudtaget, alltså inte i smyg på natten heller. Du får helt enkelt hitta en plats som är lämplig för hästbad, där inte människor badar.

Jag var och badade i Skateholm (typ nedanför skurup). Man får lov att bada med djur på de flesta stränder efter en viss tid på kvällen. Det brukar stå någonstans vid parkeringen. I falsterbo är det efter 7, i skateholm var det efter 8. Givetvis måste man plocka upp gödsel (iaf på stranden, i havet blir det nog lite jobbigt). Det är absolut värt det och helt underbart roligt!!:love: :love:

På stranden i Lomma får man rida mellan sept-okt(vet inte riktigt) till 1maj. Sedan kommer badgäster o det är alltid fullt med folk som promenerar osv så det skulle inte gå att rida kvällstid heller.
Men visst är det underbart med en lång havsstrand att galoppera på :)

Om nu inte pållarna låtsas vara livrädda för vatten och ser det som ett tillfälle för att bli helknasiga, har inte lyckats få i en hov i vattnet än...;)

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 768
Senast: Emuliiaa
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 719
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 445
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
2 065
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka